Coop är först ut av matkedjorna i Kivras nya funktion där användarna nu kan välja att få erbjudanden från sin lokala matbutik direkt i appen.
– Vi är stolta över att vara först med detta i Sverige. Att utöka vårt digitala erbjudande ligger i linje med Coops hållbarhetsarbete, varumärke och historik där vi alltid varit tidigt ute med innovativa satsningar, säger Johan Öhlin, marknadschef Coop Sverige.
Varje år skickas över en miljard reklamblad till miljontals brevlådor landet över. Samtidigt befinner vi oss i en tid då allt fler hushåll lever under ekonomisk press. Enligt en undersökning från Kantar Sifo och beräkningar av Swedbank uppger 32 procent av landets hushåll att de har en budget som precis går ihop, eller att de går minus varje månad. I samband med detta har intresset för att göra smarta matinköp ökat.
– Genom samarbetet med Kivra kan vi nå ut till fler målgrupper med vår direktreklam på mat. Vi fortsätter även med direktreklam för de som föredrar detta, men det här blir ett effektivt och vad vi hoppas uppskattat komplement till de traditionella kanalerna, säger Johan Öhlin.
Tjänsten i Kivra är valbar för de miljontals konsumenter som veckovis startar appen.
– Ökade kostnader för svenska hushåll har varit ett stort diskussionsämne under det senaste året. Därför ger vi nu hushållen möjlighet att välja om de vill ha lokala erbjudanden i Kivra. Det som annars hade landat på hallmattan kan man nu i stället välja att ta del av vid frysdisken, eller på väg från förskolan. Helt på egna villkor, såklart. Samtidigt ger vi matkedjorna en hållbar kanal för riktad information som når fram på helt nya sätt, säger Henrik Lönnevi, vd på Kivra.
Om Kivra
Kivra är en trygg plattform för alltifrån brev och räkningar till kvitton. Tjänsten kopplar samman nästan sex miljoner svenskar med över 40 000 verifierade avsändare, och utvidgas ständigt för att skapa hållbara lösningar för alla parter.
För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se