Coop och Byggmax i samarbete för att utveckla tre marknadsplatser

Pressmeddelande 2009-04-15

Coop Sverige och Byggmax inleder ett nytt samarbete för att utveckla marknadsplatserna vid Coop Forum i Falkenberg, Borlänge och Kungsängen. Byggmax kommer att ta över Coop Byggs ytor för basbyggvaror och blir en ny tydlig aktör som stärker de tre marknadsplatserna.

Det är vid Coop Forums stormarknader i Falkenberg, Borlänge och Kungsängen utanför Stockholm där Byggmax kommer att finnas intill Coop Forum med sin verksamhet inriktad på försäljning av basbyggvaror.

Övrigt sortiment som idag ingår i Coop Bygg vid dessa stormarknader kommer integreras tillsammans med övriga specialvaror i Coop Forum.

Förändringen ska vara genomförd innan sommaren.

– Byggmax är en prisvärd och stark aktör för basbyggvaror som kompletterar Coop Forums övriga erbjudande. Deras närvaro kommer att göra de tre marknadsplatserna starkare och mer attraktiva för kunderna, säger Jonny Olsson chef för Coop Stormarknader och Coop Supermarket.

– För Byggmax är detta ytterligare ett bevis på att vårt koncept står starkt. Allt fler vill handla byggvaror billigt, och då är Byggmax det bästa alternativet, säger Magnus Agervald, vd för Byggmax.

För mer information: Magnus Frisk, informationschef Coop Sverige, 08-743 23 33 Magnus Agervald, vd Byggmax, 0761-19 00 20

  • Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället. Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt. Coop lanserar nu nya mjölkpaket med syfte att stötta Bris satsning som innebär att man kommer att ha en stödlinje för barn och unga som är bemannad dygnet runt. I och med satsningen garanterar Coop en intäkt på minst 1,5 miljoner kronor över tre år till förmån för Bris.
    Läs mer
  • Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Coop är först ut i dagligvaruhandeln med ett Augmented Reality (AR) spel i butik. Efter en tids utveckling startar nu en första pilot med spelet i ett ental utvalda butiker. Coop vill tillsammans med Peppy Pals inspirera barn och föräldrar att laga mat och samtidigt göra besöken i matbutiken till en positiv upplevelse för hela familjen.
    Läs mer