Coop ny huvudsponsor för Vår Ruset

Coop blir från 2014 ny huvudsponsor till Nordens största löparserie, Vår Ruset. Avtalet sträcker sig över tre år och innebär bland annat att Coop står som huvudavsändare och levererar allt innehåll i Vår Rusets populära picknick

– Vi vill inspirera våra medlemmar, kunder och medarbetare till en hälsosammare livsstil där mat och motion är en naturlig del. Därför är vi mycket glada över att vara huvudsponsor för Vår Ruset. Vårt sponsorskap kommer att bli nyttigt, roligt och inspirerande, säger Annika Runström, chef Partner & Sponsring på Coop. 

Samarbetet mellan Coop och Vår Ruset kommer att synas i egna kanaler och i Coops butiker runt om i landet under våren.

– Vi är mycket stolta över att få inleda ett samarbete med ett så stort och omtyckt varumärke som Coop. Vår Ruset har ända sedan starten, förutom festen och glädjen, stått för hälsa och god livshållning. Med Coop som partner kommer vi kunna ge en ännu bättre hälsoupplevelse för våra deltagare, säger Axel Lönnqvist, marknadsansvarig för Vår Ruset

Vår Ruset arrangeras på 17 orter runt om i landet och sammanlagt över 130 000 kvinnor springer varje år det 5 kilometer långa loppet. Den 26:e upplagan av Vår Ruset-turnén inleds i Malmö den 5 maj och avslutas en dryg månad senare i Östersund den 9 juni. Mer information på www.varruset.se

På följande orter arrangeras Vår Ruset 2014:

Malmö 5/5, Halmstad 6/5, Växjö 7/5, Jönköping 8/5, Göteborg 12/5, Vänersborg 13/5, Karlstad 14/5, Norrköping 15/5, Uppsala 19/5, Gävle 20/5, Västerås 21/5, Örebro 22/5, Stockholm dag 1 26/5, Stockholm dag 2 27/5, Luleå 2/6, Umeå 3/6, Sundsvall 4/6 och Östersund 9/6.

För ytterligare information:

Annika Runström, chef Partner & Sponsring Coop, annika.runstrom@coop.se, 072-501 88 56 

Axel Lönnqvist, marknadsansvarig Vår Ruset, axel.lonnqvist@marathon.se, 070-340 48 11

Coops pressjour, 010-743 13 13

  • Två av tre svenskar kommer att förändra sina matvanor i år

    Två av tre svenskar kommer att förändra sina matvanor i år

    Nytt år, nya möjligheter. Många svenskar ser ett nytt år som ett bra tillfälle att skapa nya vanor och att ändra sina matvanor. En undersökning bland 1 300 svenskar som genomförts på uppdrag av Coops Matometer visar tydligt att fler personer i storstadsområden och fler kvinnor än män vill ändra något med sina matvanor. Det vanligaste är att man vill äta mindre sötsaker, och hela fyra av fem tillfrågade tror också att de kommer att lyckas med sin förändring i det nya året.
    Läs mer
  • EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

    EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

    EnterCard Group AB och Coop Sverige AB har ingått avtal som innebär att EnterCard kommer att erbjuda kreditkort till Coops medlemmar. Det nya samarbetet innebär att Coops kreditkort från och med mars kommer att uppgraderas med flera nya funktioner och tjänster.
    Läs mer