Coop lanserar nytt shop-in-shop koncept med Happy Tokyo

Coop lanserar nytt shop-in-shop koncept med Happy Tokyo

Coop lanserar ett helt nytt shop-in-shop koncept med mat från det asiatiska köket där Coops kunder och medlemmar kommer erbjudas flera matkoncept i ett. Satsningen genomförs i samarbete med matkonceptutvecklaren Happy Tokyo och först ut att erbjuda konceptet är Stora Coop Arninge.

Coop öppnar ett nytt shop-in-shop koncept i Stora Coop Arninge tillsammans med den nystartade matkonceptutvecklaren Happy Tokyo. Förutom Stora Coop Arninge kommer konceptet att lanseras i fem andra Coop-butiker under hösten. På sikt är ambitionen att konceptet ska rullas ut i ännu fler Coop-butiker.

Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor på Coop Sverige.

Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo som erbjuder enkla och utsökta rätter och låter besökarna utforska det asiatiska köket i en spännande miljö.

Vi har flera nya färska matkoncept på gång och vi är glada att presentera Happy Tokyo som första handelskedjan i Sverige. Det intressanta med Happy Tokyo är att de kan erbjuda ett bredare sortiment än traditionella sushi-corners vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop Sverige Inköp & Kategori.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Ho-Ho – Coops blöjor får nya kompisar

    Ho-Ho – Coops blöjor får nya kompisar

    Vecka 15 ser en ny förpackningsdesign ljuset för första gången på Coop. Coops prisvärda blöjor och barnartiklar har fått nya kompisar i form av djurmotiv med läten.
    Read more
  • Så arbetar Coop för att hålla nere matpriserna

    Så arbetar Coop för att hålla nere matpriserna

    Många hushåll är pressade i dag och vi förstår att många känner oro och frustration. Coop har arbetat, och arbetar, hårt för att hålla emot prisökningarna. Coop ägs av våra över fyra miljoner medlemmar och de ska alltid få bra priser hos oss. Vi har förståelse för att konsumenter vill påverka. Det skapar ett tryck att göra vårt jobb ännu bättre. Coop ska alltid vara en bra affär.
    Read more