Coop lanserar nya Babblarna-produkter till babybadet

Coop lanserar nya Babblarna-produkter till babybadet

Coop lanserar tre nya produkter till babybadet i samarbete med Babblarna och Hatten förlag. I den nya produktserien ingår ett schampo, ett schampo med balsam och en duschgel. Produkterna finns tillgängliga nu och går att handla i Coops butiker eller på Coop online.

Coops samarbete med Hatten Förlag och Babblarna fortsätter. Efter lanseringen av Coops egna blöjor i samarbete med Hatten Förlag och Babblarna lanserar Coop nu tre barnvårdsprodukter i samarbete med Hatten Förlag. Samtliga produkter är fria från parfym och färgämnen vilket gör dem till skonsammare alternativ. Dessutom är de Svanen-märkta.

Vi fortsätter vårt fina samarbete med Hatten Förlag och ser nu till att erbjuda kvalitativa produkter för babybadet. Produkterna är milda mot kropp och knopp samtidigt som Babblarna livar upp i badrummet, säger Fredrik Zenk, chef för egna varumärken på Coop Sverige.

Coop lanserar:

  • Schampo, utan parfym och färgämnen, 250 ml, cirkapris 19,95 kr
  • Schampo med balsameffekt, 2 in 1, utan parfym och färgämnen, 250 ml, cirkapris 19,95 kr
  • Duschgel, utan parfym och färgämnen, 250 ml, cirkapris 19,95 kr

Mer information här: Babblarna | Coop.se

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Jenny Rådeström ny direktör Sortiment och Inköp på Coop Sverige

    Den 15 januari tillträder Jenny Rådeström som direktör Sortiment och Inköp på Coop Sverige AB. Jenny har tidigare haft ett flertal ledande positioner inom detaljhandeln och har lång erfarenhet från leverantörsledet, bland annat från Kronans Apotek, Menigo, ICA, Fazer, Carlsberg och Orkla.
    Read more
  • Maten Coops kunder söker mest på i januari

    Maten Coops kunder söker mest på i januari

    Efter flertalet veckor av unnande och firande går många konsumenter nu in i en månad av en restriktivare plånbok och budget. Klassiska varor toppar sökningarna, men en omtyckt frukt trendar allra mest.
    Read more