Coop lanserar egna blöjor i ett språkutvecklande samarbete med Babblarna och Hatten Förlag

Coop lanserar egna blöjor i ett språkutvecklande samarbete med Babblarna och Hatten Förlag

Coops lanserar egna blöjor och babyvårdsprodukter i ett språkutvecklande samarbete med Babblarna och Hatten Förlag. Med våra egna blöjor ligger fokus på kvalitet, men till ett bättre pris. Blöjorna landar i butik vecka 46 och kommer även att finnas på Coop online.

Babblarna är omåttligt populära och stimulerar framförallt barns tidiga språkutveckling. Hatten Förlag verkar för något gott och dessutom för barn. Och Coop stöder sedan tidigare både BRIS och Friends och vill verka som den goda kraften i mat-Sverige. Därför är vi extremt glada över samarbetet och de nya blöjorna där vi fortsätter den positiva trenden, säger Åsa Wickholm chef för Egna varumärken, på Coop.

Coop-blöjans konstruktion gör att den fördelar vätskan bättre och därför ger en säkrare och torrare blöja. Både utsidan och insidan är extremt mjuka och blöjorna har även en våtindikator som gör det enkelt att avkoda när blöjan behöver bytas. Förutom den höga kvaliteten erbjuder vi kunderna våra Coop-blöjor till ett bra pris. Utöver våra nya blöjor lanserar vi även nya Coop baby-våtservetter som en del i samarbetet med Hatten Förlag och Babblarna.

Det är i vardagens alla små stunder som tillfällena till utvecklande språklek finns. I samarbetet med Coop ser vi möjligheten att nå ut brett med inspiration och kunskap om språkutveckling för små och stora barn. Därför lanserar vi, i samband med Coops blöjlansering, webbplattformen Språkbyggarna som nås via QR-kod på alla blöjförpackningar och på skyltmaterial i Coops butiker. Där har vi samlat fakta, tips och inspiration om språkutveckling. Vi vill inspirera föräldrar till att babbla mer och vi vill ge dem verktygen, säger Anneli Tisell, VD på Hatten Förlag och Babblarnas grundare.

Blöjorna är miljömärkta med Svanen, rekommenderas av Asthma Allergy Nordic och innehåller varken parfym eller lotion. Den cellulosamassa som används är FSC-certifierad från ansvarsfullt skogsbruk. Förpackningen innehåller minst 50 procent bioplast.

Blöjorna finns i sex storlekar:

Öppen blöja: storlek 2 nyfödd 3-6 kg, storlek 3 5-9 kg, storlek 4 7-11 kg, storlek 5 10-14 kg, storlek 6 13-20 kg

Byxblöja: storlek 4 7-11 kg, storlek 5 10-14 kg, storlek 6 13-20 kg, storlek 7 16-26 kg

Coop-blöjorna finns från vecka 46 i alla våra butiker med reservation för att mindre butiker har färre storlekar. Blöjorna har ett cirkapris på 79,95 kr för storlekarna 3-7 och 49,95 kr för storlek 2. De Svanenmärkta baby-våtservetterna har ett cirkapris på 21,95 kr.

För mer information, vänligen besök landningssidan eller surfa in www.coop.se/handla/babblarna

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Coop tecknar avtal med återvinningsappen Bower

    Coop tecknar avtal med återvinningsappen Bower

    Coop blir den första dagligvarukedjan i Sverige att starta ett samarbete med återvinningsappen Bower. Tack vare det nya samarbetet kan medlemmar och kunder som köper Coops egna varor under varumärkena Änglamark, Xtra och Coop panta dem och tjäna dubbla Bower-poäng. Med den svenskutvecklade appen Bower kan användare panta tusentals förpackningar på sin närmaste återvinningsstation med mobilen och tjäna pengar samtidigt som de gör en insats för miljön.
    Läs mer
  • Hållbarhet viktigt när svenskarna handlar mat – men det är svårt att hitta information

    Hållbarhet viktigt när svenskarna handlar mat – men det är svårt att hitta information

    Mer än var tredje svensk låter ofta eller alltid hållbarhetsaspekter avgöra vilka matvaror de köper. Flest rankar klimatet som viktigast men även frågor som djurhälsa och bekämpningsmedel är viktiga för många konsumenter, enligt en ny undersökning. Samtidigt säger nästan hälften av svenskarna att det är svårt att förstå om maten de köper är hållbart producerad.  
    Läs mer