Coop lanserar digitala kvitton

Coop lanserar nu det digitala kvittot – en mer hållbar, smidigare och smartare lösning för kunder och medlemmar. Med det digitala kvittot kommer Coops kunder få en bättre överblick över sina inköp, mer information om de varor de handlar och inte minst bidra till att färre papperskvitton skrivs ut.

Coop fortsätter sin digitala resa och lanserar nu det digitala kvittot. Målet är att underlätta för konsumenter, skapa mervärde vid varje inköp och erbjuda en ny typ av kundkommunikation. Vare sig det är grönsaker, kött eller mejeriprodukter som dominerar i köket så kommer kunderna få värdefull information i det digitala kvittot – allt för att underlätta och möjliggöra smartare val.

– Papperskvitton är begränsade i sin utformning. Vi vill att kvittot ska bli mer levande, något kunden vill behålla eller dela och som skapar mervärde. Genom att fokusera på vad varje kund vill ha kan vår digitala kvittotjänst förstärka shoppingupplevelsen, säger Carita Weiss, Chef betalningar, Coop.

Ett digitalt kvitto kan med rätt funktioner bli ett kraftfullt verktyg för att förstärka kunderbjudandet och tillföra mervärde till kunden. Med digital kvittohantering kan man utveckla ett kunderbjudande utifrån vad kunden efterfrågar och behöver för att underlätta vardagen.

– Levande kvitton hjälper dig att göra medvetna val helt omedvetet. Med hjälp av AI-analyser kan kunden om den vill på sikt få automatiska förslag som guidar till en mer hållbar och hälsosam livsstil, säger Carita Weiss.

Till att börja med kommer det digitala kvittot att finnas tillgängligt för Coops medlemmar via Coop Scan & Pay-appen. Därefter kommer tjänsten lanseras på coop.se och i Coop-appen för att sedan göras tillgänglig för alla Coops kunder.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Coop sänker priserna på grönsaker och frukt

    Coop sänker priserna på grönsaker och frukt

    Med start på torsdag 30 mars sänker Coop priserna på färska grönsaker och frukt. Samtliga varor inom färska grönsaker, frukter och bär sänks med 12%, en sänkning som motsvarar momsen på livsmedel. Med sänkningen vill Coop stötta sina medlemmar, som fått allt högre kostnader under den senaste tiden.  
    Läs mer
  • Vi-skogen 40 år – 5,8 miljoner träd planterade tack vare skänkt pant från Coops kunder

    Vi-skogen 40 år – 5,8 miljoner träd planterade tack vare skänkt pant från Coops kunder

    Biståndsorganisationen Vi-skogen har i år arbetat 40 år i östra Afrika med hållbart jordbruk och att lyfta människor ur fattigdom. Sedan 2004 har de också samlat in pant som skänkts av svenskarna tack vare samarbete med Coop via Biståndsknappen på pantautomaterna. 2022 skänktes 6,5 miljoner kronor av panten – för vilket Vi-skogen kunde plantera över 260 000 träd. Sedan starten på pantsamarbetet har 5,8 miljoner träd planterats.
    Läs mer