Coop lanserar digitala kvitton

Coop lanserar nu det digitala kvittot – en mer hållbar, smidigare och smartare lösning för kunder och medlemmar. Med det digitala kvittot kommer Coops kunder få en bättre överblick över sina inköp, mer information om de varor de handlar och inte minst bidra till att färre papperskvitton skrivs ut.

Coop fortsätter sin digitala resa och lanserar nu det digitala kvittot. Målet är att underlätta för konsumenter, skapa mervärde vid varje inköp och erbjuda en ny typ av kundkommunikation. Vare sig det är grönsaker, kött eller mejeriprodukter som dominerar i köket så kommer kunderna få värdefull information i det digitala kvittot – allt för att underlätta och möjliggöra smartare val.

– Papperskvitton är begränsade i sin utformning. Vi vill att kvittot ska bli mer levande, något kunden vill behålla eller dela och som skapar mervärde. Genom att fokusera på vad varje kund vill ha kan vår digitala kvittotjänst förstärka shoppingupplevelsen, säger Carita Weiss, Chef betalningar, Coop.

Ett digitalt kvitto kan med rätt funktioner bli ett kraftfullt verktyg för att förstärka kunderbjudandet och tillföra mervärde till kunden. Med digital kvittohantering kan man utveckla ett kunderbjudande utifrån vad kunden efterfrågar och behöver för att underlätta vardagen.

– Levande kvitton hjälper dig att göra medvetna val helt omedvetet. Med hjälp av AI-analyser kan kunden om den vill på sikt få automatiska förslag som guidar till en mer hållbar och hälsosam livsstil, säger Carita Weiss.

Till att börja med kommer det digitala kvittot att finnas tillgängligt för Coops medlemmar via Coop Scan & Pay-appen. Därefter kommer tjänsten lanseras på coop.se och i Coop-appen för att sedan göras tillgänglig för alla Coops kunder.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Coop utökar samarbetet med Too Good To Go för att minska matsvinn

    Coop utökar samarbetet med Too Good To Go för att minska matsvinn

    Coop tar ännu ett steg i arbetet med att minska matsvinnet genom att gå in i ett nationellt samarbete med maträddarappen Too Good To Go. Genom samarbetet kommer fler kunder kunna köpa mat som riskerar att bli svinn till rabatterat pris och Coop får ett verktyg till för att minska matsvinnet.  
    Läs mer
  • Änglamarkspriset 2022: Här är de tio bidragen som tävlar om de tre finalplatserna

    Änglamarkspriset 2022: Här är de tio bidragen som tävlar om de tre finalplatserna

    KF och Coop presenterar nu de tio nominerade som gått vidare i Änglamarkspriset 2022. Änglamarkspriset delas ut till personer, organisationer eller initiativ som gjort särskilt värdefulla insatser inom miljö och ekologi, eller har en hållbar idé med stor potential för framtida hållbarhetsnytta. Änglamarkspriset delas sedan 2002 ut av KF och Coop tillsammans med Änglamarksfamiljerna Danielsson, Taube och Alfredson.
    Läs mer