Carola Lundell, chef för Electroluxkoncernens digitala kanaler gentemot den globala konsumentmarknaden går till Coop som chef för digitala kanaler. Hennes uppgift blir att leda och utveckla Coops totala digitala närvaro, från e-handel till sociala medier.
– Carola är en drömrekrytering. Hennes kunskaper och erfarenheter av affärsutveckling och marknadsföring i digitala kanaler gentemot konsumenter tillför Coop stort värde. Genom rekryteringen av Carola accelererar och kraftsamlar vi arbetet i de digitala kanalerna, vilket är en förutsättning för ett kommersiellt framgångsrikt Coop, säger Thomas Engelhart, vd på Coop Marknad.
– För oss som medlemsägt företag är dialogen med både nuvarande och potentiella medlemmar centrala för företagets utveckling. I dessa sammanhang fyller sociala medier och andra digitala kanaler en viktig roll, fortsätter Thomas Engelhart.
Carola har en magisterexamen från MarknadsAkademien vid Stockholms universitet. Hon har arbetat med digital kommunikation i över tio år, bland annat på Icon Medialab och sedan 2006 inom Electrolux. Carola har även varit med och grundat konsultföretaget Compost Marketing, specialiserade på e-post marknadsföring och hon är ordförande i KIM (Kommittén för Internet Marknadsföring).
– Det är en fantastisk utmaning att få vara med och driva förändringen och förnyelsen av ett av Sveriges mest kända varumärken. Coop har en mycket spännande resa framför sig och jag är övertygad om att digitala kanaler kommer vara oerhört viktiga för att driva kommersialisering och dialog med medlemmarna, säger Carola Lundell.
Carola tillträder sin tjänst på Coop Marknad, det bolag som har ett samlat ansvar för Coops kommersiella strategi, den 19 januari nästa år. Hon kommer att ingå i bolagets ledningsgrupp.
För ytterligare information, kontakta: Thomas Engelhart, vd Coop Marknad, 070-973 50 96 Carola Lundell 070-213 57 10