Coop Kök och Café serverar Alla hjärtans lunch

Pressmeddelande 2009-02-13

I dag och i morgon serverar Coop Kök och Café runt om i Sverige Alla hjärtans lunch till förmån för Hjärt-Lungfonden. Den specialkomponerade rätten är en oxgryta med jordgubbar och bubbel. En krona per serverad lunch går till Hjärt-Lungfondens forskning kring barns hjärtsjukdomar.

– Vi tycker det är kul att kunna erbjuda våra kunder en god, kärleksfull och nyckelhålsmärkt oxgryta på Alla hjärtans dag där en del av pengarna också går till ett gott ändamål, säger Latifa Lindberg, hälsoansvarig på Coop samt marknadsansvarig på Coop Kök och Café.

Alla hjärtans lunch är en gemensam satsning som Hjärt-Lungfonden och Lunchfrämjandet anordnar för femte året. Ett viktigt kriterium för lunchen är att den ska klara reglerna för nyckelhålsmärkta maträtter. Alla hjärtans lunch serveras på närmare 600 restauranger i landet.

– Vi kommer att servera Alla hjärtans lunch under både fredag och lördag. Vår målsättning är att alltid ha goda, prisvärda och nyttiga maträtter till alla våra medlemmar och kunder, säger Latifa Lindberg.

Coop Kök och Café serverar Alla hjärtans lunch för 69 kronor på följande orter: Halmstad, Kalmar, Bäckebol (Göteborg), Borås, Uddevalla, Skövde, Skara, Trollhättan, Nyköping, Eskilstuna, Västerås, Karlstad, Borlänge, Söderhamn, Skellefteå.

Coop Kök och Café ligger anslutning till Coops stormarknader Coop Forum.

Ytterligare upplysningar Latifa Lindberg, marknadsansvarig Coop Kök och Café och hälsoansvarig Coop, 070-249 47 41 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället. Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt. Coop lanserar nu nya mjölkpaket med syfte att stötta Bris satsning som innebär att man kommer att ha en stödlinje för barn och unga som är bemannad dygnet runt. I och med satsningen garanterar Coop en intäkt på minst 1,5 miljoner kronor över tre år till förmån för Bris.
    Läs mer
  • Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Coop är först ut i dagligvaruhandeln med ett Augmented Reality (AR) spel i butik. Efter en tids utveckling startar nu en första pilot med spelet i ett ental utvalda butiker. Coop vill tillsammans med Peppy Pals inspirera barn och föräldrar att laga mat och samtidigt göra besöken i matbutiken till en positiv upplevelse för hela familjen.
    Läs mer