Coop Kök och Café serverar Alla hjärtans lunch

Pressmeddelande 2009-02-13

I dag och i morgon serverar Coop Kök och Café runt om i Sverige Alla hjärtans lunch till förmån för Hjärt-Lungfonden. Den specialkomponerade rätten är en oxgryta med jordgubbar och bubbel. En krona per serverad lunch går till Hjärt-Lungfondens forskning kring barns hjärtsjukdomar.

– Vi tycker det är kul att kunna erbjuda våra kunder en god, kärleksfull och nyckelhålsmärkt oxgryta på Alla hjärtans dag där en del av pengarna också går till ett gott ändamål, säger Latifa Lindberg, hälsoansvarig på Coop samt marknadsansvarig på Coop Kök och Café.

Alla hjärtans lunch är en gemensam satsning som Hjärt-Lungfonden och Lunchfrämjandet anordnar för femte året. Ett viktigt kriterium för lunchen är att den ska klara reglerna för nyckelhålsmärkta maträtter. Alla hjärtans lunch serveras på närmare 600 restauranger i landet.

– Vi kommer att servera Alla hjärtans lunch under både fredag och lördag. Vår målsättning är att alltid ha goda, prisvärda och nyttiga maträtter till alla våra medlemmar och kunder, säger Latifa Lindberg.

Coop Kök och Café serverar Alla hjärtans lunch för 69 kronor på följande orter: Halmstad, Kalmar, Bäckebol (Göteborg), Borås, Uddevalla, Skövde, Skara, Trollhättan, Nyköping, Eskilstuna, Västerås, Karlstad, Borlänge, Söderhamn, Skellefteå.

Coop Kök och Café ligger anslutning till Coops stormarknader Coop Forum.

Ytterligare upplysningar Latifa Lindberg, marknadsansvarig Coop Kök och Café och hälsoansvarig Coop, 070-249 47 41 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar två ekologiska fruktdrycker för barn i smakerna äpple och äpple/mango/passionsfrukt. De nya fruktdryckerna Drickis från Änglamark passar barn från 1 år och har antispillkork vilket gör det enklare för de små att dricka. Dessutom har Änglamarks fruktpuréer Grötis och Klämmis uppdaterats med två respektive tre nya smaker som passar barn från 6 månader. Samtliga produkter är EU-EKO och KRAV-märkta.
    Läs mer
  • Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Färsk data visar att fler köper produkter till sina husdjur när de handlar livsmedel online. Omsättningen för kategorin husdjur i Coops nätbutik har de senaste 12 månaderna ökat med nästan 300 procent. En analys av försäljningen visar att produkter till katter och hundar är mest populära samtidigt som kunder som bor i tätorter och på landsbygden köper mer i genomsnitt än boende i storstäderna.
    Läs mer