Coop inleder samarbete med Forsman & Bodenfors

Coop Sverige har beslutat att inleda ett samarbete med reklambyrån Forsman och Bodenfors. Byrån blir Coops strategiska partner i den fortsatta utvecklingen av varumärkesarbetet.

– Vi har haft en noggrann genomgång med en handfull utvalda byråer. Vi har mött ett fantastiskt engagemang hos alla byråer. Helhetsbedömningen av strategisk kompetens, förståelse för vår verksamhet och kreativ höjd gjorde att vi valde att gå vidare med Forsman och Bodenfors, säger Annika Jerveland, t f marknadschef på Coop Sverige.

Coop är inne i ett omfattande förändringsarbete där ett starkare varumärke, tydligare reklamkoncept och effektivare marknadsföring är centrala delar. Det arbetet intensifieras nu med Forsman & Bodenfors som partner.

Ytterligare upplysningar Annika Jerveland, t f marknadschef Coop Sverige, 08-743 13 08 Hans Andersson, projektledare Forsman & Bodenfors tel 031-17 67 30 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Storslam för Coops mozzarellaostar i smaktest

    Storslam för Coops mozzarellaostar i smaktest

    Coop Mozzarella har utsetts till bäst i test i Aftonbladets stora smaktest av ostsorten. Även Coop Gourmet fick full pott av panelen ledd av kocken Alexandra Zazzi.
    Read more
  • Coop Syd startar ny verksamhet i Malmö för att växa online

    Coop Syd startar ny verksamhet i Malmö för att växa online

    Coop Syd startar ny plock- och logistikhubb för sin onlinehandel. Det blir en så kallad dark store som placeras i Malmö och som ligger i direkt förbindelse med Coop Logistiks omlastningscentral och distributörens lokaler. Med den här satsningen kan Coop Syd erbjuda onlinehandel till hela Blekinge och Skåne och samtidigt sänka logistikkostnaderna.
    Read more