Coop inleder samarbete med Forsman & Bodenfors

Coop Sverige har beslutat att inleda ett samarbete med reklambyrån Forsman och Bodenfors. Byrån blir Coops strategiska partner i den fortsatta utvecklingen av varumärkesarbetet.

– Vi har haft en noggrann genomgång med en handfull utvalda byråer. Vi har mött ett fantastiskt engagemang hos alla byråer. Helhetsbedömningen av strategisk kompetens, förståelse för vår verksamhet och kreativ höjd gjorde att vi valde att gå vidare med Forsman och Bodenfors, säger Annika Jerveland, t f marknadschef på Coop Sverige.

Coop är inne i ett omfattande förändringsarbete där ett starkare varumärke, tydligare reklamkoncept och effektivare marknadsföring är centrala delar. Det arbetet intensifieras nu med Forsman & Bodenfors som partner.

Ytterligare upplysningar Annika Jerveland, t f marknadschef Coop Sverige, 08-743 13 08 Hans Andersson, projektledare Forsman & Bodenfors tel 031-17 67 30 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • CleanSea vinner Änglamarkspriset 2022

    CleanSea vinner Änglamarkspriset 2022

    Svenska folket och juryn har sagt sitt och det står klart att CleanSea vinner Änglamarkspriset 2022 och 250 000 kronor. CleanSea tilldelas priset för sitt arbete med att rädda marint djurliv och miljö genom att rensa hav och kuster från plastskräp. Priset delades ut vid en ceremoni på Vår Gård i Saltsjöbaden på onsdagskvällen.
    Läs mer
  • Coops nya varuterminal är Årets Logistiketablering

    Coops nya varuterminal är Årets Logistiketablering

    Coops nya varuterminal som byggs i Eskilstuna har tilldelats en delad förstaplats i utmärkelsen Årets Logistiketablering. Coops lager imponerade på juryn genom sin stora satsning på tågbunden dagligvarulogistik och att terminalen kommer bli högt automatiserad. Priset delas ut idag vid Logistik- och transportmässan. 
    Läs mer