Coop inleder samarbete med Forsman & Bodenfors

Coop Sverige har beslutat att inleda ett samarbete med reklambyrån Forsman och Bodenfors. Byrån blir Coops strategiska partner i den fortsatta utvecklingen av varumärkesarbetet.

– Vi har haft en noggrann genomgång med en handfull utvalda byråer. Vi har mött ett fantastiskt engagemang hos alla byråer. Helhetsbedömningen av strategisk kompetens, förståelse för vår verksamhet och kreativ höjd gjorde att vi valde att gå vidare med Forsman och Bodenfors, säger Annika Jerveland, t f marknadschef på Coop Sverige.

Coop är inne i ett omfattande förändringsarbete där ett starkare varumärke, tydligare reklamkoncept och effektivare marknadsföring är centrala delar. Det arbetet intensifieras nu med Forsman & Bodenfors som partner.

Ytterligare upplysningar Annika Jerveland, t f marknadschef Coop Sverige, 08-743 13 08 Hans Andersson, projektledare Forsman & Bodenfors tel 031-17 67 30 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

    EnterCard Group AB och Coop Sverige AB har ingått avtal som innebär att EnterCard kommer att erbjuda kreditkort till Coops medlemmar. Det nya samarbetet innebär att Coops kreditkort från och med mars kommer att uppgraderas med flera nya funktioner och tjänster.
    Läs mer
  • Mer än var tredje måltid vegetarisk i storstäderna

    Mer än var tredje måltid vegetarisk i storstäderna

    Den vegetariska trenden fortsätter att vara stark. I november var hela 34,6 procent av måltiderna i storstadsregionerna lakto-ovo vegetariska visar Matometerns Vego-index som baserar sig på 12 000 måltider.
    Läs mer