Coop inleder samarbete med Forsman & Bodenfors

Coop Sverige har beslutat att inleda ett samarbete med reklambyrån Forsman och Bodenfors. Byrån blir Coops strategiska partner i den fortsatta utvecklingen av varumärkesarbetet.

– Vi har haft en noggrann genomgång med en handfull utvalda byråer. Vi har mött ett fantastiskt engagemang hos alla byråer. Helhetsbedömningen av strategisk kompetens, förståelse för vår verksamhet och kreativ höjd gjorde att vi valde att gå vidare med Forsman och Bodenfors, säger Annika Jerveland, t f marknadschef på Coop Sverige.

Coop är inne i ett omfattande förändringsarbete där ett starkare varumärke, tydligare reklamkoncept och effektivare marknadsföring är centrala delar. Det arbetet intensifieras nu med Forsman & Bodenfors som partner.

Ytterligare upplysningar Annika Jerveland, t f marknadschef Coop Sverige, 08-743 13 08 Hans Andersson, projektledare Forsman & Bodenfors tel 031-17 67 30 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop dukar upp till julbord med hjälp av sju matkreatörer

    Coop dukar upp till julbord med hjälp av sju matkreatörer

    Julen är full av smaker, traditioner och överraskningar. I år har Coop krokat arm i köket med sju av landets mest inspirerande matkreatörer som var och en sätter sin prägel på högtiden. 
    Read more
  • Solklar seger för solroskärnor från Änglamark och Coop

    Solklar seger för solroskärnor från Änglamark och Coop

    Solroskärnor är ett populärt inslag i svenskarnas kost, perfekta som topping på sallader, i bakning eller som ett nyttigt mellanmål. När Konsumenttidningen Råd & Rön nyligen testade ett urval av just solroskärnor blev det dubbel seger för Coop. Testet omfattade både smakpanelens bedömning och laboratorieanalyser.
    Read more