Coop i samarbete med Live Nation – ännu fler upplevelser för medlemmarna

Coop har tecknat samarbetsavtal med världens största konsertarrangör, Live Nation. Genom samarbetet kommer Coop erbjuda unika upplevelser för sina medlemmar. Coops tar med sina medlemserbjudanden därmed en stark position inom musik och underhållning för hela familjen. Samarbetet med Live Nation startar under tredje kvartalet i år.

– Jag är oerhört glad och stolt över att Live Nation valt oss som sin partner. Vi får nu möjlighet att ge våra medlemmar ett exklusivt och omfattande erbjudande inom musik och underhållning för hela familjen. Coop vill göra skillnad i människors liv, ge ekonomisk nytta och upplevelser både i och utanför butikerna. Vi vill äga den emotionella arenan och med Live Nation tar vi ännu ett stort och viktigt steg i detta arbete som syftar till att driva försäljning och lojalitet, säger Thomas Engelhart, vd på Coop Marknad.

– Coops starka varumärke och lojala kundbas på tre miljoner medlemmar ger oss en ny och spännande distributionskanal för våra livearrangemang. Partnerskapet kommer att stärka vår närvaro i Sverige och öka kännedomen om vårt breda utbud av arrangemang, kring vilka vi kommer att skapa exklusiva kampanjer för Coops medlemmar, säger Simon Lewis, vd för International Concerts and Sponsorships inom Live nation.

Live Nation genomför årligen ca 160 olika arrangemang runt om i Sverige, från konserter med världens främsta rock- och popstjärnor, stora familjearrangemang, exempelvis ”Batman” och ”Walking with Dinosaurs” till mindre klubbspelningar.

– Vårt mål är att skapa Sveriges starkaste medlemsprogram med unika medlemserbjudanden för både vardag och fest. Utöver den konkreta ekonomiska nyttan är detta också en viktig del i Coops varumärkesresa, att tillföra mer emotion i upplevelsen av Coop. Vi lägger stor kraft på fortsatt utveckling av våra medlemsförmåner som är en mycket viktig del i vårt arbete med att öka försäljning och lojalitet, avslutar Thomas Engelhart.

För ytterligare information:
Thomas Engelhart, vd Coop Marknad, tel. 0703-20 62 39
Coops pressjour, tel. 08-743 23 33
Tobias Ekman, Marketing Partnership Director, Live Nation Nordic, tel. 08-6650154.

www.coop.se     www.livenation.se

Coop bedriver dagligvaruhandel inom butikskedjorna Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum, Coop Nära, Coop Bygg samt Mataffären.se och Daglivs. Som medlem får du medlemsåterbäring på upp till 5 % på allt du handlar. Se även www.coop.se

Coop bedriver dagligvaruhandel inom butikskedjorna Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum, Coop Nära, Coop Bygg samt Mataffären.se och Daglivs. Se även www.coop.se

  • Coops nya flergångskasse är bättre för miljön

    Coops nya flergångskasse är bättre för miljön

    Coop ersätter den resurskrävande flergångskassen av bomull med en mer miljöanpassad polyesterkasse, som prissänks med närmare 50 procent. Påsarna för frukt och grönt kommer nu också att bytas ut mot påsar tillverkade av sockerrör.
    Läs mer
  • Coop återkallar frysta broccolibollar

    Coop återkallar frysta broccolibollar

    Coop återkallar frysta Broccolibollar med ost & basilika av varumärket Coop som en försiktighetsåtgärd då kund återfunnit glas i produkten. Återkallelsen gäller enbart förpackningar med bäst före datum 12 juli 2018.
    Läs mer