Coop i partnerskap med RNB Retail and Brands – bonus och erbjudanden för hela familjen

Coop har tecknat samarbetsavtal med RNB Retail and Brands som äger ett antal välkända modekedjor och varumärken, såsom Polarn O. Pyret, JC samt Brothers & Sisters. Partnerskapet mellan Coop och RNB innebär att Coops medlemmar från slutet av året får en procent i återbäring samt exklusiva erbjudanden och andra rabatter i dessa butiker.

– Jag är mycket glad att vi landat ytterligare ett avtal som ger våra medlemmar ett starkt mervärde. När vi frågat våra medlemmar vilka typer av företag de helst vill att vi ska knyta till medlemskapet hamnar kläder högt upp på listan. Genom samarbetet med RNB kan vi erbjuda ett antal starka varumärken för hela familjen, säger Thomas Engelhart, vd för Coop Marknad.

– I vårt arbete med att utveckla Coops medlemsprogram har vi barnfamiljerna i fokus. Att vara medlem i Coop ska inte bara ge nytta i våra egna butiker, utan förmåner och upplevelser för hela familjen i livets alla sammanhang, både vardag och fest. Vi vill erbjuda en total hushållsekonomisk nytta, fortsätter Thomas Engelhart.

Under det senaste halvåret har Coop tecknat samarbetsavtal med ett antal nya partners, bland annat Wallmans, Live Nation (världens största konsertarrangör), Fritidsresor och nu också RNB Retail and Brands som ger Coops medlemmar erbjudanden och rabatter på Polarn O. Pyret, JC, samt Brothers & Sisters. Lanseringen av samarbetet med RNB Retail and Brands planeras till den sista veckan i oktober, vilket innebär att Coops medlemmar från och med då kan samla återbäring på sina inköp.

– Coop med sin stora kundbas på 3,2 miljoner medlemmar är en intressant och attraktiv samarbetspartner för oss. Samarbetet med Coop ger oss möjlighet att nå både nya och gamla kundgrupper, och vi ser fram emot att utveckla starka erbjudanden tillsammans. På sikt är ambitionen att utveckla samarbetet så att kunder även ska kunna betala med Coops medlemsåterbäring i våra butiker, säger Magnus Håkansson, VD för RNB Retail and Brands.

– Vi ser en fortsatt stark tillväxt av nya medlemmar i Coop. Vår ambition att skapa Sveriges attraktivaste medlemskort med marknadens mest generösa återbäring och förmåner är en viktig anledning till att nya medlemmar söker sig till oss, avslutar Thomas Engelhart.

För ytterligare information:
Thomas Engelhart, VD Coop Marknad, tel. 0703-20 62 39

Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

Magnus Håkansson, VD RNB Retail and Brands, tel. 0768-87 20 02

  • Coops nya flergångskasse är bättre för miljön

    Coops nya flergångskasse är bättre för miljön

    Coop ersätter den resurskrävande flergångskassen av bomull med en mer miljöanpassad polyesterkasse, som prissänks med närmare 50 procent. Påsarna för frukt och grönt kommer nu också att bytas ut mot påsar tillverkade av sockerrör.
    Läs mer
  • Coop återkallar frysta broccolibollar

    Coop återkallar frysta broccolibollar

    Coop återkallar frysta Broccolibollar med ost & basilika av varumärket Coop som en försiktighetsåtgärd då kund återfunnit glas i produkten. Återkallelsen gäller enbart förpackningar med bäst före datum 12 juli 2018.
    Läs mer