Coop har årets bästa tekniska lösning

Coop MedMera Kvick vann priset för den bästa tekniska lösningen på Dagligvarugalan i går kväll. Priset motiverades med att det är en ”ny teknisk lösning som resulterat i snabbare kassalinje, minskad kontanthantering och ökad kundservice. Kvick ger påtagliga fördelar över hela linjen-för kunden och för butiken”.

– Det känns verkligen roligt att vår lösning fick priset, säger Martin Fridolf på Coop MedMera.

Coop MedMera Kvick är en ny teknisk lösning som är kopplad till MedMerakortet i kombination med en nyckelbricka. I de butiker som är anslutna till funktionen räcker det med att du håller ditt kort eller nyckelbrickan framför en speciell läsare när du betalar varor för upp till 200 kr, handlar du för mer behöver du av säkerhetsskäl slå din pinkod eller visar din legitimation som tidigare.

– Det här är en helt ny teknisk lösning som visat sig fungera väldigt bra på det testmarknader vi använt oss av. Både kunder och butiker är väldigt nöjda med lösningen.

Kvick är en av flera tekniska innovationer som Coop arbetar med för att förbättra servicen för sina medlemmar. Det är ännu inte beslutet i vilken omfattningen Kvick kommer att utvecklas och lanseras.

– Som med all teknisk utveckling är det svårt att se hur vi ska ta tillvara på de erfarenheter vi fått i arbetet med Kvick, men det finns vissa delar som absolut är möjliga att genomföra inom en snar framtid, säger Martin Fridolf på Coop.

För ytterligare information: Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Änglamark pepparkaka en testvinnare till jul

    Änglamark pepparkaka en testvinnare till jul

    Första advent står för dörren och julen dukas sakta upp. En klassiker för alla magar och åldrar är pepparkakan – där nu Änglamark utsetts till en vinnarkaka av Svenska Dagbladets jury.
    Read more
  • Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB gör nu en omställning av organisationen för att öka konkurrenskraften och kunna ge bättre priser och erbjudanden till Coop i Sveriges över 3,9 miljoner medlemmar. Förändringen innebär en neddragning på cirka 100 tjänster vid kontoret i Solna som tillsammans med andra åtgärder ger en kostnadsminskning om drygt 300 miljoner kronor.
    Read more