Coop har årets bästa tekniska lösning

Coop MedMera Kvick vann priset för den bästa tekniska lösningen på Dagligvarugalan i går kväll. Priset motiverades med att det är en ”ny teknisk lösning som resulterat i snabbare kassalinje, minskad kontanthantering och ökad kundservice. Kvick ger påtagliga fördelar över hela linjen-för kunden och för butiken”.

– Det känns verkligen roligt att vår lösning fick priset, säger Martin Fridolf på Coop MedMera.

Coop MedMera Kvick är en ny teknisk lösning som är kopplad till MedMerakortet i kombination med en nyckelbricka. I de butiker som är anslutna till funktionen räcker det med att du håller ditt kort eller nyckelbrickan framför en speciell läsare när du betalar varor för upp till 200 kr, handlar du för mer behöver du av säkerhetsskäl slå din pinkod eller visar din legitimation som tidigare.

– Det här är en helt ny teknisk lösning som visat sig fungera väldigt bra på det testmarknader vi använt oss av. Både kunder och butiker är väldigt nöjda med lösningen.

Kvick är en av flera tekniska innovationer som Coop arbetar med för att förbättra servicen för sina medlemmar. Det är ännu inte beslutet i vilken omfattningen Kvick kommer att utvecklas och lanseras.

– Som med all teknisk utveckling är det svårt att se hur vi ska ta tillvara på de erfarenheter vi fått i arbetet med Kvick, men det finns vissa delar som absolut är möjliga att genomföra inom en snar framtid, säger Martin Fridolf på Coop.

För ytterligare information: Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Coops nya flergångskasse är bättre för miljön

    Coops nya flergångskasse är bättre för miljön

    Coop ersätter den resurskrävande flergångskassen av bomull med en mer miljöanpassad polyesterkasse, som prissänks med närmare 50 procent. Påsarna för frukt och grönt kommer nu också att bytas ut mot påsar tillverkade av sockerrör.
    Läs mer
  • Coop återkallar frysta broccolibollar

    Coop återkallar frysta broccolibollar

    Coop återkallar frysta Broccolibollar med ost & basilika av varumärket Coop som en försiktighetsåtgärd då kund återfunnit glas i produkten. Återkallelsen gäller enbart förpackningar med bäst före datum 12 juli 2018.
    Läs mer