Coop gör jättesatsning på gröna måltidslösningar

Coop gör jättesatsning på gröna måltidslösningar

Nu släpper Coop Hackat och klart – en ny serie färdighackade, skalade och tvättade grönsaker och rotfrukter. De är färska och helt klara att lagas eller ätas som dem är. Hackat och klart innehåller 18 måltidslösningar som kålrotsspagetti, rotfruktsstavar och tacomex-mix. Coop är dessutom ensamma på marknaden med färsk spagetti gjord på rotfrukter.

Rosa fingrar från skalade rödbetor är nu ett minne blott. Med Hackat och klart blir det enkelt att välja mer grönsaker i måltiden. Rödbetsspaghetti, sötpotatissstavar, och grytbasen mire poix är några exempel på produkter i den nya serien från Coop som underlättar i en stressad vardag. Den som vill äta hälsosammare, men saknar inspiration eller som vill ha en genväg till en grönare kost hittar det i Hackat och klart. Det är hackat, och klart.

Produkterna är tvättade, skalade, hackade eller skurna grönsaker och rotsaker som kokas, ugnsbakas eller används som bas till grytor. Liknande lösningar finns ofta i frysdisken, men den här serien är gjord på färska grönsaker och rotfrukter. Tips och serveringsförslag finns på påsen.

Hackat och klart finns brett i butik från vecka 40. Ca-pris är 15kr- 30kr och serien kommer i påsar om 250g- 400g.

Hackat och klart

Rödbetsstavar, rotfruktsstavar, sötpotatisstavar, kålrot & svartkål, kålrotsspagetti, rödbetsspagetti, sötpotatisspagetti, morotspagetti, morot julienne, strimlad vitkål, blomkålsris, bolognese, ratatouille, tacomex mix, asian wok mix, coleslaw mix, raw slaw, mire poix

För mer information, kontakta
Charlotta Åsell, 010-743 43 79 eller charlotta.asell@coop.se

  • Coop öppnar saluhall – på nätet

    Coop öppnar saluhall – på nätet

    Köp charkuterier, delikatessostar och färska ostron samtidigt som du köper diskmedel. Nu öppnar Saluhallen på coop.se med över 1000 nya varor, varav många kommer från små lokala matföret...
    Läs mer
  • Coops nya vegoprodukter gör succé

    Coops nya vegoprodukter gör succé

    Under våren lanserade Coop nya vegetariska produkter inom det egna varumärket Coop. Nu visar de första försäljningssiffrorna att vegoserien redan gör succé. Allra bäst går de gröna ärtbiffarna som redan överträffar företagets egen försäljningsprognos för året med 80 procentenheter, om nuvarande försäljningstakt håller i sig. 
    Läs mer