Coop gör historisk lansering med Paolo Roberto

Coop gör historisk lansering med Paolo Roberto

Under hösten lanserar Paolo Roberto över 50 nya italienska produkter under sitt egna livsmedelsvarumärke Paolos, exklusivt på Coop. Sortimentet består av bland annat olivolja, balsamvinäger, olika sorters pasta och färdiga pastasåser. 

Totalt lanserar Paolos 52 nya produkter i Coops butiker under hösten vilket är en av de största produktlanseringarna av ett enskilt varumärke i svensk dagligvaruhandels historia.

– Jag är otroligt stolt, det här är den största satsningen någonsin i mitt företagande.
Nu vill jag att svenska folket ska få uppleva mitt Italien och alla de fantastiska produkter och smaker som jag själv är uppvuxen med, säger Paolo Roberto.

I det nya sortimentet finns en produkt som ligger Paolo lite extra varmt om hjärtat – olivoljan Terra Mia som betyder ”min jord” på italienska och är tillverkad av oliver från Paolos egna odlingar.

– Oliverna vi använder för att tillverka min olivolja Terra Mia har jag och min familj själva varit med och skördat. Det ligger mycket hårt arbete och kärlek bakom varje flaska, det är ett äkta hantverk, säger Paolo Roberto.

Lanseringen sker i tre etapper under hösten:

Vecka 34: Olivolja och balsamvinäger

Vecka 38: Bröd och kex

Vecka 42: Pasta, pastasåser, tomater, grönsakskonserver

För mer information, vänligen kontakta:
Coops pressjour: 010-743 13 13

  • Coop satsar på stadsodling i butik

    Coop satsar på stadsodling i butik

    Coop har inlett ett samarbete svenska foodtech-startupen Grönska, som kommer att odla färska örter och bladväxter direkt i Coops matbutiker. Tillsammans med Coop utforskar de nu framtidens hållbara matproduktion och möjligheter att odla i butik utan onödiga transporter.
    Läs mer
  • Nordisk Råvara prisas med Änglamarkspriset 2018

    Nordisk Råvara prisas med Änglamarkspriset 2018

    Änglamarksjuryn och svenska folket röstade fram matföretaget Nordisk Råvara till vinnare av Coops Änglamarkspris 2018, där temat för priset är hållbar matglädje. Igår mottog Nordisk Råvara prischecken på 100 000 kronor. I samband med att Änglamarkspriset delades ut presenterade Coop även sin stora satsning på sitt varumärke Änglamark med nytt utseende på förpackningarna.
    Läs mer