Coop fortsätter sänka priserna för medlemmar

Coop fortsätter sänka priserna för medlemmar

Coop sänker priset på ett 60-tal varor under sex veckor med start 30 oktober.

– Vi vill ge fortsatt bäst pris för våra medlemmar, säger Coop Sveriges vd Marie Nygren.

Coops fokus på sina 3,9 miljoner medlemmar tar ny fart i samband med årets första vecka i november, även ett efterlängtat höstlov för många barnfamiljer. Över 60 artiklar under varumärkena Coop, Änglamark och Xtra får sänkt pris.

– Vi har valt ut familjevänliga varor för både skafferi, frys och kyl. Perfekta vardagsfavoriter för dagens alla måltider. Ända sedan tidigt i våras har vi intensifierat vår satsning på våra 3,9 miljoner medlemmar för att ge de bäst pris. Det är tuffa tider vi lever i, och det här ett av många sätt som vi tar ansvar och ger en hjälpande hand, säger Marie Nygren.

Coops egna varumärken har det senaste året prisats som Bäst i Test vid ett flertal tillfällen. I hela åtta av ansedda tidningen Allt om Mat 14 senaste tester 2023 (fram till 24 oktober) har en vara från Coop knipit förstaplatsen, till exempel Änglamark Parmesan som under veckorna 44-49 har får sänkt pris på Coop och Stora Coop.

Andra vardagsvaror och sortiment som får sänkt pris under veckorna 44-49 inkluderar knäckebröd, flera sorters bröd, proteinstarka varor som Gyros kebab, pulled pork, köttbullar, kycklingben, grillkorv och köttpålägg, helgfavoriter som pizzadeg och gnocchi, goda och snabba mellanmål, sojadryck, grönsaker som sparris och broccoli, lasagne, flingor, bakvaror som kakao och mandelmassa, pasta, ris, godis, snacks, rengöring, plastfolie, tvål, vegofärs, halloumiburgare och margarin.

För mediefrågor, kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se