Coop först i dagligvaruhandeln med Spotify

Coops butiker och stormarknader börjar idag sälja Spotify musiktjänster, och även köp av denna tjänst genererar återbäring till Coops dryga 3 miljoner medlemmar.

– Försäljningen av digitala tjänster som startpaket och kontantkort för mobiltelefon och mobila bredband har ökat markant i Coops butiker de senaste åren. Utveckling av nya tjänster sker i en snabb takt, och vi är därför glada över att vara först i dagligvaruhandeln med att kunna erbjuda våra kunder och medlemmar musiktjänsten Spotify, säger kategoriansvarige Andreas Holm på Coop.

I våras var Coop även först ut i dagligvaruhandeln med försäljning av sitt egna EVM, Coop mobilt kontantkort. Nu fortsätter satsningen inom digitala tjänster med musiktjänsten Spotify. Denna musiktjänst finns tillgängligt i Unlimited (reklamfritt på datorn) och Premium (reklamfritt på datorn och mobilen). Spotify Premium finns i olika varianter – 1, 3, 6 eller 12 månader, Spotify Unlimited 3 månader.

– Vi är glada övet att tillsammans med Coop erbjuda ytterligare en försäljningskanal för våra användare. Nu kan man snabbt och enkelt betala för tjänsten i kassan hos samtliga Coop-butiker runt om i Sverige, säger Öjje Holt, nordisk VD på Spotify.

Spotify går att från och med idag att köpa i alla Coops butiker i Sverige.

Spotify Premium kontant prislista 1 månad 99 kr 3 månader 297 kr 6 månader 594 kr 12 månader 1188 kr

Spotify Unlimited kontant prislista 3 månader 147 kr

För ytterligare information: Marika Hjelm Siegwald, Kommunikationschef Coop Inköp och Kategori AB, tel: 070-614 99 35 Sofie Grant, PR chef Spotify, press@spotify.com

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Änglamark rankas som Sveriges mest hållbara varumärke inom mat och dryck samtidigt som Coop för andra året i rad utses till den hållbaraste matkedjan. Det står klart när Nordens största...
    Läs mer