Coop först i dagligvaruhandeln med Spotify

Coops butiker och stormarknader börjar idag sälja Spotify musiktjänster, och även köp av denna tjänst genererar återbäring till Coops dryga 3 miljoner medlemmar.

– Försäljningen av digitala tjänster som startpaket och kontantkort för mobiltelefon och mobila bredband har ökat markant i Coops butiker de senaste åren. Utveckling av nya tjänster sker i en snabb takt, och vi är därför glada över att vara först i dagligvaruhandeln med att kunna erbjuda våra kunder och medlemmar musiktjänsten Spotify, säger kategoriansvarige Andreas Holm på Coop.

I våras var Coop även först ut i dagligvaruhandeln med försäljning av sitt egna EVM, Coop mobilt kontantkort. Nu fortsätter satsningen inom digitala tjänster med musiktjänsten Spotify. Denna musiktjänst finns tillgängligt i Unlimited (reklamfritt på datorn) och Premium (reklamfritt på datorn och mobilen). Spotify Premium finns i olika varianter – 1, 3, 6 eller 12 månader, Spotify Unlimited 3 månader.

– Vi är glada övet att tillsammans med Coop erbjuda ytterligare en försäljningskanal för våra användare. Nu kan man snabbt och enkelt betala för tjänsten i kassan hos samtliga Coop-butiker runt om i Sverige, säger Öjje Holt, nordisk VD på Spotify.

Spotify går att från och med idag att köpa i alla Coops butiker i Sverige.

Spotify Premium kontant prislista 1 månad 99 kr 3 månader 297 kr 6 månader 594 kr 12 månader 1188 kr

Spotify Unlimited kontant prislista 3 månader 147 kr

För ytterligare information: Marika Hjelm Siegwald, Kommunikationschef Coop Inköp och Kategori AB, tel: 070-614 99 35 Sofie Grant, PR chef Spotify, press@spotify.com

  • Två av tre svenskar kommer att förändra sina matvanor i år

    Två av tre svenskar kommer att förändra sina matvanor i år

    Nytt år, nya möjligheter. Många svenskar ser ett nytt år som ett bra tillfälle att skapa nya vanor och att ändra sina matvanor. En undersökning bland 1 300 svenskar som genomförts på uppdrag av Coops Matometer visar tydligt att fler personer i storstadsområden och fler kvinnor än män vill ändra något med sina matvanor. Det vanligaste är att man vill äta mindre sötsaker, och hela fyra av fem tillfrågade tror också att de kommer att lyckas med sin förändring i det nya året.
    Läs mer
  • EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

    EnterCard och Coop Sverige i nytt samarbete

    EnterCard Group AB och Coop Sverige AB har ingått avtal som innebär att EnterCard kommer att erbjuda kreditkort till Coops medlemmar. Det nya samarbetet innebär att Coops kreditkort från och med mars kommer att uppgraderas med flera nya funktioner och tjänster.
    Läs mer