Coop först i dagligvaruhandeln med Spotify

Coops butiker och stormarknader börjar idag sälja Spotify musiktjänster, och även köp av denna tjänst genererar återbäring till Coops dryga 3 miljoner medlemmar.

– Försäljningen av digitala tjänster som startpaket och kontantkort för mobiltelefon och mobila bredband har ökat markant i Coops butiker de senaste åren. Utveckling av nya tjänster sker i en snabb takt, och vi är därför glada över att vara först i dagligvaruhandeln med att kunna erbjuda våra kunder och medlemmar musiktjänsten Spotify, säger kategoriansvarige Andreas Holm på Coop.

I våras var Coop även först ut i dagligvaruhandeln med försäljning av sitt egna EVM, Coop mobilt kontantkort. Nu fortsätter satsningen inom digitala tjänster med musiktjänsten Spotify. Denna musiktjänst finns tillgängligt i Unlimited (reklamfritt på datorn) och Premium (reklamfritt på datorn och mobilen). Spotify Premium finns i olika varianter – 1, 3, 6 eller 12 månader, Spotify Unlimited 3 månader.

– Vi är glada övet att tillsammans med Coop erbjuda ytterligare en försäljningskanal för våra användare. Nu kan man snabbt och enkelt betala för tjänsten i kassan hos samtliga Coop-butiker runt om i Sverige, säger Öjje Holt, nordisk VD på Spotify.

Spotify går att från och med idag att köpa i alla Coops butiker i Sverige.

Spotify Premium kontant prislista 1 månad 99 kr 3 månader 297 kr 6 månader 594 kr 12 månader 1188 kr

Spotify Unlimited kontant prislista 3 månader 147 kr

För ytterligare information: Marika Hjelm Siegwald, Kommunikationschef Coop Inköp och Kategori AB, tel: 070-614 99 35 Sofie Grant, PR chef Spotify, press@spotify.com

  • Prisregn över Coops EVM i internationell tävling

    Prisregn över Coops EVM i internationell tävling

    För andra året i rad letade sig varor från Coops egna varumärken högst upp på prispallen vid PMLA.
    Read more
  • Coop med i starten för nytt initiativ för stärkta relationer med Ukraina

    Coop med i starten för nytt initiativ för stärkta relationer med Ukraina

    Coop, tillsammans med andra aktörer inom handeln, startar i dag upp ett nytt initiativ för att stärka relationerna med Ukraina. Arbetet syftar i första hand till att stärka de affärsmässiga förbindelserna med Ukraina genom utökad handel men som även kan komma att inbegripa gåvor eller annan form av välgörenhet. Initiativet presenterades tillsammans med Sveriges bistånds-och utrikeshandelsminister och Ukrainas minister för jordbruk- och livsmedelsminister. 
    Read more