Coop Extra till Stenungsund

Pressmeddelande

Lagom till midsommarfirandet får Stenungsund en ny stor prisvärd butik med mycket färskvaror. Coop Extra-kedjan har på fem år vuxit från 24 till 69 butiker.

Coop Extra är stora, prisdrivna butiker med lokal anpassning och fokus på färskvaror. Kedjan har dessutom som mål att ha Sveriges bästa kundbemötande.

– Vi har ett stort utbud av färskvaror med manuella diskar för ost, kött och chark. I butiken finns också ett riktigt bageri och kondis, säger butikschefen Martin Nyberg.

– Eftersom vi finns i ett landskap med många duktiga lokala livsmedelsproducenter har vi satsat extra på mat från Bohuslän, tillägger Martin.
Officiell nyinvigning av butiken sker i morgon, onsdag 17 juni, kl 08.00. Vid invigningen blir det bland annat produktdemonstrationer och lektillfälle för medföljande barn som hälsas välkomna av mumintrollet.

Coop Extra i Stenungsund har profilerats om från Coop Forum. Storleken har inte förändrats, säljytan är cirka 2 000 kvadratmeter. Butiken har cirka 30 medarbetare, under sommarsäsongen ökar antalet medarbetare till cirka 50.

För ytterligare information: Martin Nyberg, butikschef, tel 0303-72 70 74 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar två ekologiska fruktdrycker för barn i smakerna äpple och äpple/mango/passionsfrukt. De nya fruktdryckerna Drickis från Änglamark passar barn från 1 år och har antispillkork vilket gör det enklare för de små att dricka. Dessutom har Änglamarks fruktpuréer Grötis och Klämmis uppdaterats med två respektive tre nya smaker som passar barn från 6 månader. Samtliga produkter är EU-EKO och KRAV-märkta.
    Läs mer
  • Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Färsk data visar att fler köper produkter till sina husdjur när de handlar livsmedel online. Omsättningen för kategorin husdjur i Coops nätbutik har de senaste 12 månaderna ökat med nästan 300 procent. En analys av försäljningen visar att produkter till katter och hundar är mest populära samtidigt som kunder som bor i tätorter och på landsbygden köper mer i genomsnitt än boende i storstäderna.
    Läs mer