Coop Extra firar fem framgångsrika år

Pressmeddelande 2009-05-29

I dagarna firar Coop Extra fem år som egen kedja. Sedan 2004 har Coop Extra växt från 24 till dagens 68 butiker och utvecklingen av försäljningen fortsätter att vara mycket positiv.

– Medlemmar och kunder uppskattar de stora prisdrivna butikerna med lokal anpassning och fokus på färskvaror. Vi är stolta och glada över det förtroendet, säger Jonny Olsson chef för Coops butiker och stormarknader.

Femårsjubiléet har firats med tårtkalas och extra fina erbjudanden för alla medlemmar och kunder under hela jubiléumsveckan.

Coop Extra har haft en snabb utveckling med många nya etableringar både inom Coop Sverige och inom de detaljhandelsdrivande konsumentföreningarna. Den senaste i raden av framgångsrika etableringar är Coop Extra i Linköping som är en strålande succé. Idag har kedjan 24 miljoner kundmöten om året.

– Vi letar aktivt efter fler lägen för Coop Extra och fortsätter att utveckla butikerna efter medlemmarnas och kunderna behov och önskemål med den ungdomliga entusiasm och entreprenörskap som kännetecknar den snabbväxande kedjan, säger Jonny Olsson.

Ytterligare upplysningar Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Coop lanserar mjölkpaket i samarbete med Bris – ska stötta dygnet runt-öppet

    Den psykiska ohälsan ökar bland barn och unga i Sverige och många unga saknar stöd i samhället. Sverige är ett av de länder i Europa som saknar en nationell stödlinje för barn som är öppen dygnet runt. Coop lanserar nu nya mjölkpaket med syfte att stötta Bris satsning som innebär att man kommer att ha en stödlinje för barn och unga som är bemannad dygnet runt. I och med satsningen garanterar Coop en intäkt på minst 1,5 miljoner kronor över tre år till förmån för Bris.
    Läs mer
  • Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Första AR-spelet i dagligvaruhandeln

    Coop är först ut i dagligvaruhandeln med ett Augmented Reality (AR) spel i butik. Efter en tids utveckling startar nu en första pilot med spelet i ett ental utvalda butiker. Coop vill tillsammans med Peppy Pals inspirera barn och föräldrar att laga mat och samtidigt göra besöken i matbutiken till en positiv upplevelse för hela familjen.
    Läs mer