Coop Extra firar fem framgångsrika år

Pressmeddelande 2009-05-29

I dagarna firar Coop Extra fem år som egen kedja. Sedan 2004 har Coop Extra växt från 24 till dagens 68 butiker och utvecklingen av försäljningen fortsätter att vara mycket positiv.

– Medlemmar och kunder uppskattar de stora prisdrivna butikerna med lokal anpassning och fokus på färskvaror. Vi är stolta och glada över det förtroendet, säger Jonny Olsson chef för Coops butiker och stormarknader.

Femårsjubiléet har firats med tårtkalas och extra fina erbjudanden för alla medlemmar och kunder under hela jubiléumsveckan.

Coop Extra har haft en snabb utveckling med många nya etableringar både inom Coop Sverige och inom de detaljhandelsdrivande konsumentföreningarna. Den senaste i raden av framgångsrika etableringar är Coop Extra i Linköping som är en strålande succé. Idag har kedjan 24 miljoner kundmöten om året.

– Vi letar aktivt efter fler lägen för Coop Extra och fortsätter att utveckla butikerna efter medlemmarnas och kunderna behov och önskemål med den ungdomliga entusiasm och entreprenörskap som kännetecknar den snabbväxande kedjan, säger Jonny Olsson.

Ytterligare upplysningar Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar ekologiska fruktdrycker för barn

    Coop lanserar två ekologiska fruktdrycker för barn i smakerna äpple och äpple/mango/passionsfrukt. De nya fruktdryckerna Drickis från Änglamark passar barn från 1 år och har antispillkork vilket gör det enklare för de små att dricka. Dessutom har Änglamarks fruktpuréer Grötis och Klämmis uppdaterats med två respektive tre nya smaker som passar barn från 6 månader. Samtliga produkter är EU-EKO och KRAV-märkta.
    Läs mer
  • Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Fler handlar till sina husdjur när de köper dagligvaror på nätet

    Färsk data visar att fler köper produkter till sina husdjur när de handlar livsmedel online. Omsättningen för kategorin husdjur i Coops nätbutik har de senaste 12 månaderna ökat med nästan 300 procent. En analys av försäljningen visar att produkter till katter och hundar är mest populära samtidigt som kunder som bor i tätorter och på landsbygden köper mer i genomsnitt än boende i storstäderna.
    Läs mer