Coop Bygg öppnar i Ulricehamn

Torsdag 12 juni öppnar en nybyggd, helgöppen byggmarknad för hemma-fixare och proffs i Ulricehamn. Coop Bygg har ett brett sortiment med allt från vitvaror och trädgård, till färg och virke samt smart service som lån av släpkärra, hemkörning och installation.

Butiken ligger i Ulricehamns utkant, Karlsnäs, ett område som butikschef Annika Arslan-Waltersson tror kommer att utvecklas ytterligare och göra att fler väljer att handla i Ulricehamn istället för att åka längre bort.

– Att vara med och skapa nya jobb och introducera ett nytt koncept på sin hemort känns förstås väldigt bra. Våra främsta fördelar är allt under ett tak, generösa öppettider och riktigt bra priser, säger Annika Arslan-Waltersson.

Totalt kommer ett tiotal personer att jobba i butiken, som är på nästan 3000 kvadratmeter och har 3 kassor.

– Att ha öppet när folk har ledigt tror jag blir uppskattat, det är på vardagskvällar och helger många har tid att fixa hemma eller komma och bli inspirerad till förändringar i sitt hem, säger Annika.

Idag finns 44 Coop Bygg butiker i landet och kedjan är en av de största aktörerna på den svenska ”gör-det-själv”-marknaden. Målsättningen är att Coop Bygg ska finnas i hela landet, både i storstäder och på lämpliga mellanstora orter.

Ytterligare upplysningar Annika Arslan-Waltersson, butikschef Coop Bygg tel 070-787 94 53 Coops pressjour tel 08-743 23 33

  • Träna mer – vanligaste nyårslöftet

    Träna mer – vanligaste nyårslöftet

    Samtidigt som minuterna under nyårsafton tickar mot ett nytt år är det många som sätter livsstilsändrande mål för det nya året. Möjligheterna är många: äta bättre, träna mer, uppleva nya resmål eller bara sova mer. En undersökning bland 1 900 svenskar som genomförts av Coops Matometer visar tydligt att valet av nyårslöfte, och om man ens bestämmer sig för ett nyårslöfte, beror till stor del på i vilken fas i livet man är i.
    Läs mer
  • Coop tar bort 120 ton socker ur läsken

    Coop tar bort 120 ton socker ur läsken

    Coop har under det senaste året gjort om läsksortimentet inom det egna varumärket Coop i syfte att minska sockermängden. Med omarbetningen av läskedryckerna har företaget lyckats reducera cirka 120 ton socker ur läsken.
    Läs mer