Busiga, Kuliga, Kaxiga och Rockiga flingor – Coop sänker sockermängden i nya flingsortimentet

Nu ingår nya hjältar i Coops nyckelhålsmärkta flingsortiment. Med roliga former och smarriga smaker, hög fullkornshalt och låg sockerhalt får barnen en bra frukoststart.

Barnflingorna innehåller mellan 11-13 procent sockerarter – och håller sig inom nyckelhålsmärkningens maxgräns som är 13 procent. Flingorna är också rika på fullkorn, här har hela sädeskornet använts och all näring finns med i flingorna. En hög fullkornshalt, mellan 56-59 procent, som ger barnen en näringsrik start på dagen.

        Vi tagit fram flingor som har mindre socker än traditionella barnflingor eftersom våra kunder efterfrågar nyttigare frukostalternativ. Frukost är superviktigt för alla och inte minst för de små, och har vi möjligheten att sänka mängden socker, salt och fett, där det är möjligt, så gör vi gärna det. På Coop vill vi helt enkelt erbjuda bra mat till bra priser, säger Jonatan Tullberg, chef för egna varumärken på Coop.

Vardagshjältarna finns i fyra varianter – alla med roliga former och smarriga smaker:

  • Kuliga Kulor – Frasiga flingor av vete och majs med kakaoöverdrag,
    12 procent sockerarter och 58 procent fullkorn.
  • Busiga Björnar – Frasiga flingor med smak av vanilj, jordgubbs- och blåbärsbitar,
    11 procent sockerater och 56 procent fullkorn.
  • Kaxiga Klöver – Frasiga flingor med smak av ananas med jordgubbs- och ananasbitar,
    13 procent sockerarter och 56 procent fullkorn.
  • Rockiga Ringar – Frasiga ringar av vete, majs och ris med jordgubbsbitar,
    11 procent sockerarter och 59 procent fullkorn.
  • Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Närmare 18 000 medlemmar valde att tacka ja till den hälsoutmaning som Coop i samarbete med PerformIQ Life skickade ut under hösten. - Vi har fått in otroligt många positiva kommentarer om hur den gjort skillnad i deras liv. Nu kör vi en vända till i januari, säger Anton Nyman, chef Partnerprogam Coop Sverige.
    Read more
  • Coops egna blöjor med Babblarna i helt ny tryckdesign

    Coops egna blöjor med Babblarna i helt ny tryckdesign

    Coop lanserar egna blöjor i samarbete med Babblarna och Hatten Förlag med helt ny tryckdesign. Fokus för Coops egna blöjor är kvalitet, men till ett bättre pris. Nu har Coops egna blöjor i Babblarna-serien fått ett uppdaterat utseende så att även själva blöjan har fått sin egen Babblarna-figur, en för varje blöjstorlek.
    Read more