Blåvitt på gästspel hos Coop

Blåvitt gör nu comeback på frukostbordet. Från och med vecka 19 kommer ett tiotal prisvärda produkter att återlanseras i begränsad upplaga i Coops butiker. Här återfinns t ex apelsinmarmeladen ”Apelsinmarmelad” och bryggkaffet ”Kaffe”.

– Blåvitt är ett varumärke med mycket prisvärda produkter som i princip alla i Sverige fortfarande känner till. Det vill vi ta fasta på, därför återlanserar vi nu ett antal produkter i begränsad upplaga. Våra medlemmar och kunder erbjuds för första gången på tio år ett Blåvitt sortiment till ett attraktivt pris, säger Titti Bergholtz, chef för Egna Varumärken på Coop.

En nyligen genomförd undersökning visar att 98 procent av Coops medlemmar fortfarande minns varumärket. Nästan 77 procent av dem uppgav att det var troligt eller t o m mycket troligt att de skulle köpa varorna idag.

– Blåvitt har en hög kännedom och det är roligt att det fortfarande finns en stark efterfrågan. Därför bjuder vi våra medlemmar och kunder på en härlig och prisvärd frukostbuffé i Blåvitt, säger Titti Bergholtz.

Från och med vecka 19 finns följande produkter i begränsad upplaga: Bryggkaffe 23,90 kr Cornflakes 19,90 kr Havregryn 11,90 kr Lingonsylt 16,90 kr Jordgubbssylt 12,90 kr Apelsinmarmelad 14,90 kr Frukostskål 14,90 kr Mugg (Kaffe/Te) 14,90 kr Plåtburk Kaffe 24,90 kr Plåtburk Te 24,90 kr Bricka 49,90 kr Tygkasse 19,90 kr T-shirt 49,90 kr

Produkterna kommer att finnas i alla Coops butiker. Utbudet kan variera beroende på kedja.

Fakta om Blåvitt Blåvitt lanserades 1979 som bra varor till ett ständigt lågt pris. Namnet var inte ett varumärke från början utan ett så kallat ”no name brand”. Det första sortimentet på cirka tvåhundra varor såldes direkt under sitt produktnamn. Först ut var tandkrämen Tandkräm. Själva varumärket ”Blåvitt” kom inte förrän på 90-talet.

För ytterligare information: Coops pressjour, tel. 08-743 23 33 Titti Bergholtz, chef för Egna Varumärken på Coop, tel 070-643 28 61

  • Coop utökar samarbetet med Too Good To Go för att minska matsvinn

    Coop utökar samarbetet med Too Good To Go för att minska matsvinn

    Coop tar ännu ett steg i arbetet med att minska matsvinnet genom att gå in i ett nationellt samarbete med maträddarappen Too Good To Go. Genom samarbetet kommer fler kunder kunna köpa mat som riskerar att bli svinn till rabatterat pris och Coop får ett verktyg till för att minska matsvinnet.  
    Läs mer
  • Änglamarkspriset 2022: Här är de tio bidragen som tävlar om de tre finalplatserna

    Änglamarkspriset 2022: Här är de tio bidragen som tävlar om de tre finalplatserna

    KF och Coop presenterar nu de tio nominerade som gått vidare i Änglamarkspriset 2022. Änglamarkspriset delas ut till personer, organisationer eller initiativ som gjort särskilt värdefulla insatser inom miljö och ekologi, eller har en hållbar idé med stor potential för framtida hållbarhetsnytta. Änglamarkspriset delas sedan 2002 ut av KF och Coop tillsammans med Änglamarksfamiljerna Danielsson, Taube och Alfredson.
    Läs mer