Åtta nya kallpressade rawjuicer och smoothies från Coop

Åtta nya kallpressade rawjuicer och smoothies från Coop

Nu finns kallpressade rawjuicer och smoothies från Coop i åtta uppfriskande smaker. Tack vare en högtrycksteknik får rawjuicerna lång hållbarhet utan att tumma på smak och kvalité.

De nya premiumjuicerna och smoothies från Coop kommer i åtta smaker med allt från rena fruktblandningar till inslag av rotfrukter och exotiska frukter. Frukten behandlas med så kallad high pressure processing, vilket bevarar vitaminer och nyttiga ämnen och ger lång hållbarhet. När juicen har pressats behandlas den i högtryckskammare och behöver varken pastöriseras eller behandlas på annat vis. High pressure processing är framförallt populärt i USA och de kallpressade juicerna passar den heta raw-trenden.

Med den här lanseringen utökar Coop sitt on-the-go sortiment. Alla åtta smaker kommer i 25 cl-flaskor och apelsinjuicen kommer även i 75 cl. Jucierna har ca pris 15,95 kr för 25 cl.

Åtta uppfriskande smaker

De nya juicerna finns i smakerna

  • Apelsinjuice
  • Äpple/hallonjuice
  • Spenat/selleri/ingefärajuice
  • Rödbeta/granatäpple/ingefärajuice
  • Morot/apelsin/ingefärajuice
  • Ananas/kokossmoothie
  • Jordgubb/banansmoothie
  • Mango/apelsin/passionsmoothie
  • Coop satsar på stadsodling i butik

    Coop satsar på stadsodling i butik

    Coop har inlett ett samarbete svenska foodtech-startupen Grönska, som kommer att odla färska örter och bladväxter direkt i Coops matbutiker. Tillsammans med Coop utforskar de nu framtidens hållbara matproduktion och möjligheter att odla i butik utan onödiga transporter.
    Läs mer
  • Nordisk Råvara prisas med Änglamarkspriset 2018

    Nordisk Råvara prisas med Änglamarkspriset 2018

    Änglamarksjuryn och svenska folket röstade fram matföretaget Nordisk Råvara till vinnare av Coops Änglamarkspris 2018, där temat för priset är hållbar matglädje. Igår mottog Nordisk Råvara prischecken på 100 000 kronor. I samband med att Änglamarkspriset delades ut presenterade Coop även sin stora satsning på sitt varumärke Änglamark med nytt utseende på förpackningarna.
    Läs mer