Årets matinspiration Konsum Värmland tog hem ett prestigefyllt pris

Årets matinspiration Konsum Värmland tog hem ett prestigefyllt pris

Dagligvarugalan, som i går kväll arrangerades av tidningen Fri Köpenskap på Cirkus i Stockholm, samlade stora delar av den svenska dagligvaruhandeln. Bland annat delades det ut prestigefyllda priser främst till butiker från olika kedjor. Konsum Värmland tog hem priset som årets matinspiratör.

– Det vanligaste var att enskilda butiker var nominerade i de olika klasserna. Men den här gången tyckte juryn att Konsum Värmland med sina 80-tal butiker och sin livsmedelsindustri, utmärkt sig genom åren så att vinsten omfattar hela företaget, säger Åke Rosengren, chefredaktör på tidningen Fri Köpenskap.

Tradition och utveckling
Kategorin som vanns av Konsum Värmland var ”Årets matinspiration”. I bedömningen spelade bland annat faktorer såsom exponering, kommunikation, upplevelse, miljö och hygien in i bilden.

– Vi är naturligtvis mycket hedrade av priset, säger Konsum Värmlands VD och koncernchef Steve Fredriksson. Samtidigt är vi lite överraskade och överrumplade då priset omfattar hela föreningen, alltså alla våra butiker och vår livsmedelsindustri. Att det dessutom är den svenska dagligvaruhandeln som utsett oss till vinnare gör inte saken sämre.

Motiveringen till Konsum Värmlands vinst lyder; ”Företaget förvaltar sin tradition och går med stadiga steg mot framtiden. Genom maten förmedlas genuin kärlek till bygden och måltiden blir en matupplevelse. Här finns matinspiration när den är som bäst, den skapar trygghet och livsglädje i inspirerande möten”.

– Priset är en uppmuntran till alla våra medarbetare och förtroendevalda över hela Värmland. Det ger oss också en bekräftelse att vårt sätt att arbeta med lokala leverantörer gett genklang även utanför landskapets gränser, avslutar en stolt Steve Fredriksson.

För ytterligare fakta, se gärna www.konsumvarmland.se , www.fri-kopenskap.se eller www.dagligvarugalan.se

  • Coop Värmland tar över fyra Nettobutiker

    Sedan tidigare har Coop Vardagshandel, som driver landets Nettobutiker, meddelat att butikerna pausas från den sista juni. Efter förhandlingar mellan Coop Värmland och Coop Butiker oc...
    Läs mer
  • Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Smart geodata ökar takten på Coop Butiker och Stormarknaders etableringar

    Coop Butiker & Stormarknader är ett av de offensivaste företagen inom svensk handel när det gäller att etablera nya butiker. Med hjälp av smart geodata från Prospect Mapping kommer etableringsbesluten nu att gå ännu snabbare samtidigt som de befintliga butikerna kommer kunna skräddarsy sina erbjudanden utifrån varje lokal marknad.
    Läs mer