Årets butik har blivit ännu bättre

Pressmeddelande 2008-11-19

Coop Konsum på Avenyn i Göteborg fick nyligen utmärkelsen ”Årets butik”. Nu har butiken blivit ännu bättre. I dag invigs den helt nyrenoverade nedre delen av butiken som bland annat fått ny inredning, nya avdelningar och nya snabbkassor – allt för att göra det enklare och mer inspirerande för kunderna.

– Vi har Sveriges modernaste och finaste butik. Men helt färdiga blir vi aldrig. För oss är det viktigt att hela tiden utvecklas och anpassa oss efter kunderna, säger Marguerite Tartagni, butikschef på Coop Konsum Avenyn.

I våras stod ett helt ekologiskt kafé och en ekologisk förbutik klara i gatuplanet på Avenyn, och för bland annat den satsningen fick Coop Konsum Avenyn utmärkelsen Årets butik av tidningen Fri Köpenskap och Movement. Nu är även moderniseringen av den stora butiksdelen en trappa ner klar. Förutom ny layout och ny inredning har butiken fått tydligare skyltning och lägre hyllor som gör det lättare för kunderna att få överblick och hitta det de söker.

– Vi har utvecklat fiskavdelningen till ett marint centrum, vi har en helt ny avdelning för frukt och grönsaker med ett fantastiskt utbud och vi har ett härligt bageri där vi säljer bland annat stenugnsbakat bröd i lösvikt. Dessutom har vi utvecklat det ekologiska sortimentet ytterligare med många nya varor bland annat från den danska leverantören Urtekram, berättar Marguerite Tartagni.

Även allergianpassade produkter har fått en särskild avdelning, med bland annat glutenfria och laktosfria varor. Där finns också en sektion med doftfria hygienprodukter. För att ytterligare förenkla för kunderna har butiken också fått nya snabbkassor som minskar kötiden för kunderna.

– Vi har tydligare lyft fram och utvecklat de delar i sortimentet som våra kunder är intresserade av och som också visar vad vi på Coop står för, bland annat ekologi, hälsa och rättvisemärkt, säger Marguerite Tartagni, butikschef Coop Konsum Avenyn.

För mer information: Marguerite Tartagni, butikschef, 031-708 14 01 Coop Sveriges pressjour, 08-743 23 33

  • Coop sätter nya klimatmål – ska även påverka leverantörer

    Coop tar nästa steg i arbetet med att minska klimatutsläppen. Med nya klimatmål ska utsläppen från Coops egen verksamhet minska och dessutom sätter Coop tydligare klimatkrav på sina leverantörer.  
    Läs mer
  • Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

    Coop och HKScan satsar på unga nötköttsproducenter

    HKScan och Coop tror på svenskt lantbruk som en framtidsbransch och vill värna de viktiga värden som det svenska lantbruket står för. Vi tror att hållbarhet, djuromsorg och bidrag till biologisk mångfald kommer att bli ännu mer centrala värden framöver. Vi tror att efterfrågan på svenskt kött kommer att öka och vill säkra framtidens produktion och tillgång. Dessutom ser vi en möjlighet att bidra till att stötta generationsskiftet inom det svenska lantbruket.
    Läs mer