Anna Rasin ny chef för Coops internkommunikation

Anna Rasin har utsetts till ny chef för internkommunikation och koncernprojekt vid Coop Sverige ABs kommunikationsavdelning.

Anna, som närmast kommer från rollen som Marknads- och Kommunikationschef på Advokatfirman Vinge, har stor erfarenhet från kommunikationsarbete på ledningsnivå. Hon har bl a haft globalt ansvar för intern och extern kommunikation inom OMX, som senare blev Nasdaq OMX, under drygt 10 år. Hanna har också arbetat med finansiell kommunikation på JKL. Hon har civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

– Internkommunikationen är av central betydelse i den förändringsresa som Coop befinner sig på och därför känns det verkligen bra att Anna med sin spännande bakgrund väljer att acceptera detta ansvar hos oss, säger Olle Axelsson, Kommunikationsdirektör för Coop Sverige.

– Jag är jätteglad att få komma till Coop, som är ett välkänt varumärke med en miljöprofil som jag attraheras av. Jag ser mycket fram emot utmaningen att få jobba med internkommunikation som är så betydelsefull i transformationen av företaget, säger Anna Rasin.

Anna, som tillträder sin tjänst under våren, rapporterar till kommunikationsdirektören och ingår i ledningsgruppen för Kommunikation.

Ytterligare information:

Coops pressjour, tel. 010-743 13 13

Anna Rasin, tel. 010-614 30 29

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.
    Läs mer