Anna Rasin ny chef för Coops internkommunikation

Anna Rasin har utsetts till ny chef för internkommunikation och koncernprojekt vid Coop Sverige ABs kommunikationsavdelning.

Anna, som närmast kommer från rollen som Marknads- och Kommunikationschef på Advokatfirman Vinge, har stor erfarenhet från kommunikationsarbete på ledningsnivå. Hon har bl a haft globalt ansvar för intern och extern kommunikation inom OMX, som senare blev Nasdaq OMX, under drygt 10 år. Hanna har också arbetat med finansiell kommunikation på JKL. Hon har civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm.

– Internkommunikationen är av central betydelse i den förändringsresa som Coop befinner sig på och därför känns det verkligen bra att Anna med sin spännande bakgrund väljer att acceptera detta ansvar hos oss, säger Olle Axelsson, Kommunikationsdirektör för Coop Sverige.

– Jag är jätteglad att få komma till Coop, som är ett välkänt varumärke med en miljöprofil som jag attraheras av. Jag ser mycket fram emot utmaningen att få jobba med internkommunikation som är så betydelsefull i transformationen av företaget, säger Anna Rasin.

Anna, som tillträder sin tjänst under våren, rapporterar till kommunikationsdirektören och ingår i ledningsgruppen för Kommunikation.

Ytterligare information:

Coops pressjour, tel. 010-743 13 13

Anna Rasin, tel. 010-614 30 29

  • Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Lyckad hälsosatsning för Coops medlemmar – “Gör skillnad i mitt liv”

    Närmare 18 000 medlemmar valde att tacka ja till den hälsoutmaning som Coop i samarbete med PerformIQ Life skickade ut under hösten. - Vi har fått in otroligt många positiva kommentarer om hur den gjort skillnad i deras liv. Nu kör vi en vända till i januari, säger Anton Nyman, chef Partnerprogam Coop Sverige.
    Read more
  • Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB ställer om organisationen för att öka medlemsnyttan

    Coop Sverige AB gör nu en omställning av organisationen för att öka konkurrenskraften och kunna ge bättre priser och erbjudanden till Coop i Sveriges över 3,9 miljoner medlemmar. Förändringen innebär en neddragning på cirka 100 tjänster vid kontoret i Solna som tillsammans med andra åtgärder ger en kostnadsminskning om drygt 300 miljoner kronor.
    Read more