Det ska vara ekologiska pepparkakor till advent och jul om landets smakpaneler får bestämma. I Expressens större test av klassikern toppar åter igen Änglamark.
– Det är bara att hålla med Svenska Dagbladet under fjolåret och nu testpanelen hos Allt om Mat/Expressen. Änglamarks ekologiska pepparkakor bör verkligen vara ett återkommande inslag under en av årets härligaste högtider. Att våra pepparkakor under varumärket Coop även nosar på toppbetyg gör mig så klart extra stolt över det arbete vid bedriver för att få fram kvalitetsvaror till bra priser för våra kunder och medlemmar. En tidig julklapp till hela arbetsteamet, säger Minna Björklund, chef Sortiment Egna Varumärken (EVM) på Coop Sverige.
Änglamarks ekologiska pepparkakor i förpackning om 300 gram var ensamt om högsta betyg i Expressens blindtest. Precis som Svenska Dagbladet under fjolåret gav man högt beröm för smaken.
”Runda, tunna och frasiga pepparkakor. Har en väldigt tydlig men balanserad kryddning av bland annat kryddnejlika och ingefära, där smakerna verkligen får komma fram, utan att det för den delen blir rörigt. Höga betyg från nästan samtliga i panelen. Jag får direkt julkänsla av de här kakorna, säger en testare.”
Utmärkelsen är den andra på kort tid för Änglamarks sortiment, där senast den så många gånger tidigare prisade ketchupen även letade sig in överst på Råd & Röns topplista.
– Köper du våra produkter under Änglamark kan du göra ett riktigt bra val, till ett bra pris. Produkterna är alltid märkta med en tredjeparts miljöcertifiering, exempelvis KRAV, EU-ekologiskt och Svanen, säger Minna Björklund.
Cirkapris Änglamark pepparkakor 300 gram: 25 kronor
Om Coop EVM
Coop har som företag alltid varit pionjären inom EVM. Redan på 20-talet introducerades egna varumärken för att säkra leveranser samt kunna erbjuda samma vara till ett lägre pris. Cirkelkaffe var ett av de första varumärkena. Varumärket Coop lanserades 2003, sortimentet är brett och är det största av våra egna varumärken. Det levererar matglädje till alla sorters familjer, stora som små. Det är helt enkelt bra produkter till bra pris. Det är både varor som behövs i vardagen och som passar vid lite festligare tillfällen.
Änglamark lanserades 1991, och är i dag störst i Sverige på ekologi. Änglamark står för närmare hälften av vår totala ekologiska försäljning och innefattar cirka 600 produkter.
Många av våra produkter har fått utmärkelsen Bäst i test av oberoende kanaler som Mitt Kök, Expressen/Allt om mat, Svenska Dagbladet (SvD), Råd & Rön, TT och Aftonbladet. Nyligen prisades vår relansering av Coop kalvfond (med nytt recept) av Allt om Mat samtidigt som SvD lyfte fram våra färdiga pastaknyten i sitt stora smaktest, och Expressen som hyllade Coop kallpressad apelsinjuice, en riktig vinnare till frukostbordet.
Varumärken under Coop EVM är Coop, Änglamark, Xtra och Gourmet.
För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se