Änglamark kaviar bäst i test

Änglamark kaviar bäst i test

I Råd & Röns stora test av kaviar på tub tog Änglamark Kaviar mildrökt en övertygande totalseger.

Ända sedan 1950-talet har vi tryckt ut omtyckt kaviar på ägg och mackor. Klassikern går hem hos såväl stora som små. Råd & Röns test av 14 svenska produkter landade i en smakfavorit och därmed bäst i test, något som även Aftonbladet lyfte vidare i sina kanaler och titulerade med ”fem plus”. I testet gavs omdömen för utseende, doft, smak, konsistens och helhetsintryck.

Vinnaren Änglamark Kaviar mildrökt ansågs av juryn var salt, rökig, ha en god och rund smak samt en balans mellan just rökt, salt och sött. Mycket god kort sammanfattat. Samtliga kaviarprodukter labbtestades även för bisfenol A och PFAS. Testen visade inga oroande halter av något av dessa ämnen, och inget alls av Bisfenol A.

– Man blir alltid lite extra stolt när en Änglamarksprodukt vinner bäst i test. Vårt löfte om att erbjuda hållbara och bra val till bra priser bekräftas av landets olika smakpaneler månad efter månad, säger Minna Björklund, chef EVM Coop Sverige.

Tidigare vinster under 2025 för Änglamark inkluderar nötfärs på rulle (Expressen), fetaost (Svenska Dagbladet) och jordnötssmör (Svenska Dagbladet).

Under 2025 har flertalet produkter lanserats under varumärket Änglamark, bland annat rotfruktschips och mörk choklad (85%).

– I början av april väntar ytterligare produktnyheter inom Änglamark. Det är viktigt att hålla sortimentet relevant mot de som söker efter ett ekologiskt utbud när de besöker sin Coop-butik, säger Minna Björklund.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se 

  • Internationellt hållbarhetspris till Änglamark

    Internationellt hållbarhetspris till Änglamark

    En rad prestigefyllda priser tillföll Coop när European Private Label Awards utsåg de bästa egna märkesvarorna för 2025. Änglamark-pastan Elicoidali prisades som Årets hållbarhetsprodukt.
    Read more
  • Så arbetar Coop för att hålla nere matpriserna

    Så arbetar Coop för att hålla nere matpriserna

    Många hushåll är pressade i dag och vi förstår att många känner oro och frustration. Coop har arbetat, och arbetar, hårt för att hålla emot prisökningarna. Coop ägs av våra över fyra miljoner medlemmar och de ska alltid få bra priser hos oss. Vi har förståelse för att konsumenter vill påverka. Det skapar ett tryck att göra vårt jobb ännu bättre. Coop ska alltid vara en bra affär.
    Read more