Coop lanserar nytt shop-in-shop koncept med Happy Tokyo

Coop lanserar nytt shop-in-shop koncept med Happy Tokyo

Coop lanserar ett helt nytt shop-in-shop koncept med mat från det asiatiska köket där Coops kunder och medlemmar kommer erbjudas flera matkoncept i ett. Satsningen genomförs i samarbete med matkonceptutvecklaren Happy Tokyo och först ut att erbjuda konceptet är Stora Coop Arninge.

Coop öppnar ett nytt shop-in-shop koncept i Stora Coop Arninge tillsammans med den nystartade matkonceptutvecklaren Happy Tokyo. Förutom Stora Coop Arninge kommer konceptet att lanseras i fem andra Coop-butiker under hösten. På sikt är ambitionen att konceptet ska rullas ut i ännu fler Coop-butiker.

Att skapa en mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har som kommer att utvecklas ännu mer framöver, säger Sirkku Erlandsson, affärschef för färska varor på Coop Sverige.

Coop är först i ut Sverige att samarbeta med Happy Tokyo som erbjuder enkla och utsökta rätter och låter besökarna utforska det asiatiska köket i en spännande miljö.

Vi har flera nya färska matkoncept på gång och vi är glada att presentera Happy Tokyo som första handelskedjan i Sverige. Det intressanta med Happy Tokyo är att de kan erbjuda ett bredare sortiment än traditionella sushi-corners vilket gör att vi på sikt kan skala upp efter kundflöde och plats, säger Staffan Fri som drivit konceptet inom Coop Sverige Inköp & Kategori.

För mer information kontakta
Coops presstjänst: 010-743 13 13 eller media@coop.se