Coop Mersmak har tilldelats Guldbladet för årets kundtidning i kategorin Konsument.
Juryns motivering löd:
”Det här är en tidning som inte bara dimper ner i brevlådan hos vem som helst av företagets kunder. Man måste prestera för att få den. Och det ligger i linje med företagets målsättning för tidningen – att stärka kundlojaliteten. Av de utvalda är det en stor andel som läser den och dessutom låter den påverka inköpsbesluten. Tidningens styrka är tipsen om vad kunden kan göra med varorna när man kommit hem. Det här är en vällagad tidning med smak för det goda, anrättad med värme och baserad på fräscha ingredienser.”
Coop Mersmak har en upplaga om 1 miljon exemplar och kommer ut 11 gånger om året. Chefredaktör är Ann-Kristin Larsson. Uppdragsgivare är MedMera Bank AB, ett bolag inom KFs dagligvarugrupp. Uppdragspublicist är Åkesson & Curry.
Guldbladet delas ut av branschorganisationen Sveriges Uppdragspublicister. Årets upplaga av tävlingen var den tionde i ordningen.
För ytterligare information: Ann-Kristin Larsson, chefredaktör för Coop Mersmak, tel. 08-743 50 25 Coops pressjour, tel. 08-743 23 33