Från första juli blir det möjligt att handla på Coop.se och hämta matkassarna vid Seglarhotellet i Sandhamn i Stockholms Skärgård. Maten levereras till hämtskåp och kunderna kan sedan smidigt plocka upp sin mat genom att ange en kod.
Coop har nu under våren rullat ut lösningen ”Hämta” för mat som handlas på Coop.se. Den innebär att kunden själv hämtar sin mat efter beställning – antingen i anslutning till en Coop-butik eller på en annan plats där behovet av att kunna hämta upp mat bedöms som är stort. Tidigare i år startades tjänsten på Göteborg Landvetter Airport och nu kommer den till Sandhamn. Satsningen har blivit möjlig genom det samarbete som Coop nyligen inlett med Kungliga Seglingssällskapet, KSSS.
Vi har som ambition att under högsäsong även kunna erbjuda matleveranser via Coop.se ut till skärgårdsgästerna i Stockholms skärgård. Tillsammans med KSSS har vi förstått att det finns ett stort behov av att som skärgårdsgäst fortsatt kunna handla de varor man önskar och äta den mat man älskar, även under semestertid i skärgården, säger Christian Wijkström, vd på Coop Butiker och Stormarknader.
De hämtskåp som används i Sandhamn är samma som Coop använder i anslutning till butikerna i Kungsbacka och Varberg. Skåpen kan förvara frysta, kylda och rumstempererade varor och öppnas enkelt av kunden med en kod.
Det går att få hela det breda sortimentet av mat från Coops näthandel, inklusive sortimentet Coops saluhall på nätet, levererad till Sandhamn. Kunden lägger ordern och hämtar sedan sin mat dagen efter mellan 12.00 och 20.00. Maten levereras utan kostnad för frakt.
De första beställningarna levereras den första juli och det går att lägga de första beställningarna med start eftermiddagen den 28 juni. Tjänsten kommer att vara tillgänglig fram till den 9 augusti. Skåpen står i anslutning till Seglarhotellet i Sandhamn.
För mer information:
Frågor om Coop Hämta Sandhamn besvaras av Coop nätbutiks kundtjänst på: 0771-17 17 17
Coops presstjänst finns tillgänglig för media på: 010-743 13 13