Coop Norrbotten fortsätter att investera i sina butiker. Fredagen 24 november var det fest på Storheden när Coop Forum hade nyöppning efter sin omställning till Stora Coop.
-Detta är en viktig del i Coop Norrbottens stora investeringsprogram, där vi investerar drygt 200 miljoner kronor i våra butiker och stormarknader för att skapa butiksupplevelser i världsklass, säger Peter Fjällborg, vd Coop Norrbotten.
Sedan hösten 2015 ställer Coop om sina butiker till tre nya format: Stora Coop, Coop och Lilla Coop. En viktig ingrediens i omställningen är att kunderna ska känna igen sig, oavsett vilken Coopbutik man besöker. I konceptomställningen ingår också ett större fokus på Coops färskvaror och ekologiska sortiment. Coop vill också involvera barn i kundvarvet och därför möter barnen maskoten Django på många olika ställen i butiken.
– Det här känns jätteroligt! Vi har jobbat för att göra det enklare för kunderna att göra bra val i butiken. Exempel på det är att vår frukt- och gröntavdelning har fått ett jättelyft. Vi har breddat gångar och gjort en bättre butiksupplevelse för barnen också. Kunderna uppskattar verkligen förändringen vi har gjort, säger Peter Möller.
I omställningsarbetet ingår stora investeringar i miljövänliga lösningar. Under året har belysningen bytts ut i hela butiken till LED-lampor och på sikt kommer även alla kylar och frysar att bytas ut.
– Det är en mångmiljoninvestering som kommer att innebära en stor miljö- och pengabesparing, berättar butikschef Peter Möller.
För ytterligare frågor kontakta:
Peter Fjällborg, vd Coop Norrbotten, 070-212 68 76
Per Olofsson, regionchef Coop Norrbotten, 072-544 51 67
Peter Möller, butikschef Stora Coop Storheden, 070 – 544 51 65
Coop Norrbotten är en detaljhandelsdrivande förening ägd av 135 000 medlemmar i Norrbotten. Föreningen har 38 butiker/stormarknader, ca 700 årsanställda samt en bruttoomsättning på 2,6 miljarder kronor. Huvudkontoret finns på Storheden, Luleå.
www.coopnorrbotten.se