Coop och Änglamark prisas på Europas största mässa för egna varumärken

Coop och Änglamark prisas på Europas största mässa för egna varumärken

PLMA-mässan är Europas största mässa för producenter av egna varumärken, där utmärkelserna International Salute to Excellence Awards delas ut. I år vinner Coop i kategorin vegetarisk och Änglamark i kategorin barnmat.

 – Det här är ett ytterligare bevis på den höga nivå av innovation och kvalitet som finns i våra produkter från Coop och Änglamark. Den vegetariska serien har verkligen gått hem hos våra kunder och grötis kommer bli en självklar del i blöjväskan hos svenska barnfamiljer, säger Jonatan Tullberg, chef för egna varumärken.

Private Label Manufacturers’ Association arrangerar PLMA-mässan, som går av stapeln i Amsterdam i maj varje år. Där prisas enskilda EMV-produkter från hela Europa. I år har 380 produkter utvärderats i 53 kategorier. Produkterna bedöms på båda design och smak.

I kategorin vegetariskt tar Coop Bönbiffar med picklad blomkål hem priset. De veganska bönbiffarna är en del av den mycket populära vegetariska serien, som kom ut tidigare i år och som exemplifierar nya vardagsmaten. Grötis havregröt från Änglamark vinner i kategorin barnmat.

Priserna delas ut på mässan, som går av stapeln den 16-17 maj.

Taggar