900 ekologiska bananer ska visa nyttan med Coops medlemsåterbäring

Efter en lyckad lanseringsfas intensifierar nu Coop sin satsning på medlemsåterbäringen. I en ny rikstäckande kampanj illustrerar ekologiska matvaror som bananer, mjölk och ägg hur mycket en familj kan få tillbaka i återbäring under ett år.

Sedan medlemsåterbäringen infördes i december 2010 har Coop haft fokus på återbäringen i sin kommunikation. Vecka 33 startar en ny stor kampanj, denna gång i ett manér med räkneexempel som förtydligar medlemsnyttan. En familj som handlar på Coop för 4500 kronor i månaden kan under ett år få 2700 kronor tillbaka i återbäring.

– Med vår nya kampanj vill vi illustrera att det lönar sig att vara medlem hos oss. Mängden matvaror visualiserar på ett tilltalande och inspirerande sätt hur mycket pengar du får tillbaka genom att handla hos oss, säger Bodil Jönsson-Lindgren, marknadsdirektör Coop.

– Medlemsåterbäringen ger ekonomisk nytta till våra drygt tre miljoner medlemmar som också är våra ägare. Ju mer du handlar ju mer får du tillbaka, fortsätter Bodil Jönsson-Lindgren.

Kampanjen, som pågår t o m vecka 40, kommer att synas i externa kanaler som utomhus och print, samt i egna kanaler som butik, DR och digitala kanaler.

Reklambyråer är Forsman & Bodenfors och Blooms byrå. Mediebyrå är OMD.

Som medlem får du medlemsåterbäring på upp till 5 procent på allt du handlar. För mer information www.coop.se

För ytterligare information och högupplösta bilder: Coops pressjour, tel. 08-743 23 33

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Coop och Änglamark branschledande varumärken inom hållbarhet

    Änglamark rankas som Sveriges mest hållbara varumärke inom mat och dryck samtidigt som Coop för andra året i rad utses till den hållbaraste matkedjan. Det står klart när Nordens största...
    Läs mer