Coop goes Way Out West

Coop goes Way Out West

Sveriges hållbaraste matkedja, Coop, inleder ett samarbete med Sveriges hållbaraste musikfestival Way Out West. Under festivaldagarna i augusti kommer Coops hållbarhetsinitiativ att bli en av attraktionerna på den vegetariska musikfesten.

– Coop är Sveriges grönaste och hållbaraste matkedja och det är en perfekt partner för Way Out West. Vi vill båda lyfta hållbarhetsfrågorna och ser fram emot att göra det tillsammans under årets festival, säger Patrick Fredriksson, festivalansvarig för Luger/Way Out West.

Way Out West äger rum i år mellan 11 och 13 augusti i Göteborg. Festivalen har sedan starten för tio år lockat allt från världsartister till de hetaste nykomlingarna. Way Out West har också blivit en tydlig plattform för hållbarhetsfrågor. I år är det femte året som maten som serveras på festivalområdet är helt vegetarisk.

– Way Out West vill precis som Coop sticka ut hakan och driva på inom hållbarhet. Jag hoppas att deras publik redan har uppmärksammat våra initiativ Ekoeffekten och Knasiga grönsaker. Nu inför sommaren laddar vi för att ge oss på ännu en stor fråga inom mat och hållbarhet och det kommer säkert att bli en del av vårt engagemang på festivalen, säger Björn Larsson, marknadsdirektör på Coop.

Partnerskapet med Way Out West innebär att Coop fördjupar samarbetet med Live Nation och Luger. Sedan tidigare har företagen samarbetat kring Melodifestivalen och Coops medlemmar har fått exklusiva erbjudanden till ett urval av Live Nations och Lugers evenemang.

Samarbetet mellan Coop och Way Out West inleds med årets festival som hålls i Slottskogen i Göteborg. Bland årets artister märks bland annat PJ Harvey, Sia, Massive Attack och Seinabo Sey.

För mer information, vänligen kontakta:
Patrick Fredriksson, Way Out West: 0733-14 82 08
Coops pressjour: 010-743 13 13

  • Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Handla mat på nätet och hämta dina kassar på Göteborg Landvetter

    Coop är först ut i Sverige med en innovativ tjänst för att leverera mat som beställts på nätet. 16 april startar Coop ett test där man kan beställa sin mat på nätet och sedan välja att hämta ut matkassarna utanför ankomsthallen på Göteborg Landvetter Airport. Kraven på flexiblare leveranslösningar ökar, samtidigt förväntas kraven från kunder öka ännu mer när fler väljer att köpa mat på nätet.
    Läs mer
  • Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Coops medlemmar fick tillbaka 430 miljoner förra året

    Under 2018 använde Coops 3,5 miljoner medlemmar över 43 miljarder poäng till ett värde av 430 miljoner kronor. Det populäraste sättet att använda intjänade poäng är att växla in dem till värdecheckar på Coop, vilket stod för 367 miljoner kronor.
    Läs mer